عملیات ساخت این باغ موزه در اهواز آغاز و اعتبار اولیه آن نیز پرداخت شد؛ از دستگاه های مربوطه انتظار می رود که نهایت همکاری را برای تاسیس این باغ موزه که قرار است در مدت سه سال احداث شود، داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 01 January 2019

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: این طرح از پارسال و با پرداخت 40 میلیارد ریال به این حوزه آغاز شد و امسال نیز پس از اختصاص، این مبلغ پرداخت خواهد شد.

به گزارش"تابناک" وی گفت: باید این فداکاری ها در خوزستان به عنوان نماد مقاومت و ایثار در دوران دفاع مقدس پاس داشته شود.یادمان ها و تاریخ شفاهی هشت سال جنگ تحمیلی می تواند جوانان را با دفاع مقدس آشنا کند و آثار آن باید با دقت تمام توسط ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان حفظ و نگهداری شود.

وی با اشاره به ساخت باغ موزه دفاع مقدس در اهواز ادامه داد: عملیات ساخت این باغ موزه در اهواز آغاز و اعتبار اولیه آن نیز پرداخت شد؛ از دستگاه های مربوطه انتظار می رود که نهایت همکاری را برای تاسیس این باغ موزه که قرار است در مدت سه سال احداث شود، داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: فرمانداران در شهرستان هایی که درگیر جنگ تحمیلی بودند برای بهسازی موزه های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس پیشنهادات خود را اعلام کنند تا در شورای برنامه ریزی خوزستان برای تخصیص اعتبار برنامه ریزی لازم انجام بگیرد.وی ادامه داد:پیشنهاد ثبت روز چهار آذر به عنوان روز اندیمشک در تقویم به دولت داده شده است.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز بیان کرد: از جمله برنامه های در دست اقدام در خوزستان، تهیه دانشنامه هایی به عنوان تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس شهرستان های درگیر در هشت سال جنگ تحمیلی است.

سردار محمد علیپور ادامه داد: بهسازی یادمان های شهدا در خوزستان و تهیه آمار و اطلاعاتی از شهدای گمنام تدفین شده در خوزستان از جمله دیگر اقدامات در دست انجام است.

در ادامه زین العابدین موسوی افزود: آبادان در دوران جنگ تحمیلی سختی ها و مشکلات زیادی را تحمل کرده و انتظار می رود که در طول سال چندین بار برنامه هایی برای معرفی رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی در این شهرستان تهیه شود.

وی ادامه داد:تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در آبادان تهیه شده و انتظار می رود که کارهای ارزشمند دیگری برای ثبت وقایع دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان انجام شود.

موسوی همچنین افزود: وقایع زیادی در آبادان رخ داده که باید ثبت شوند از جمله حادثه سینما رکس است که دشمن از این حادثه به نفع خود استفاده می کند و لازم است که با ثبت این واقعه و بیان واقعیت این فرصت را در اختیار بیگانگان قرار ندهیم.

رییس حوزه هنری خوزستان نیز با بیان اینکه خوزستان محور جنگ تحمیلی بوده مدعی شد: با این وجود هنوز یک کتاب توسط نویسندگان این استان در خصوص دفاع مقدس در خوزستان تولید نشده است.
حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی افزود:برای ثبت وقایع تاریخی که در خوزستان اتفاق افتاده باید حتما کتاب نوشته شود.

وی گفت: همایش هم اندیشی استان های درگیر جنگ تحمیلی شامل هفت استان، به میزبانی خوزستان برگزار شد که نتایج خوبی را برای استان به همراه داشت.برای برگزاری برنامه های مربوط به دوران دفاع مقدس و آشنایی جوانان با ارزش های آن دوران نیاز به همکاری همه دستگاه های خوزستان است.وی همچنین گفت: کتاب حادثه سینما رکس آبادان در حوزه هنری آبادان در دست تدوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار