تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: طی چهل سال از عمر انقلاب اسلامی حدود 625 هزار و 198 نفر در 40 شهر استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و لوله کشی بهره مند شدند.
کد خبر: ۶۹۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 29 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت الله بیگلری افزود: این در حالی است که در سال 57 تنها 170 هزار نفر در 12 شهر استان تحت پوشش آب آشامیدنی سالم و لوله کشی بودند.
وی ادامه داد: همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ یک از شهرهای استان سیستم شبکه جمع آوری فاضلاب نداشت اما هم اینک 346 هزار و 474 نفر از جمعیت شهری استان تحت پوشش سیستم جمع آوری فاضلاب قرار دارند.
بیگلری تصریح کرد : هم اکنون 231 هزار و 480 مشترک آب شهری و 133 هزار و 184 مشترک فاضلاب در استان از خدمات این شرکت برخوردارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود یک هزار و 936 کیلومتر طول شبکه توزیع آب در استان، افزود: این شاخص در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 388 کیلومتر بود.
بیگلری، با اشاره به فعال بودن 148 حلقه چاه تامین کننده آب شرب مردم مناطق شهری استان، اظهار داشت: این تعداد چاه در سال 57تنها 22 حلقه بود.
وی، به مهمترین طرح های اجرا شده در حوزه آب و فاضلاب شهری استان در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: احداث 6 باب تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای شهرکرد، بروجن، جونقان، سامان، فارسان و هفشجان و ایجاد 5 باب تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث در شهرهای لردگان، بن، بلداجی، گندمان و فرادنبه از مهمترین این طرح ها است.
بیگلری ادامه داد: ساخت 143 هزار مترمکعب مخزن بتونی در شهرهای استان، اصلاح شبکه های فرسوده آب آشامیدنی به طول یک هزار کیلومتر و احداث 9 باب آزمایشگاه های آب و فاضلاب در شهرهای استان از دیگر این طرح ها است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت چهارمحال و بختیاری 947 هزار و 763 نفر اعلام شده است که معادل 64 درصد این جمعیت در 42 شهر استان ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار