مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان با اشاره به جایگاه ویژه این شهر در حوزه هنر و فرهنگ اظهار داشت: استان همدان از نظر ظرفیت‌های هنری و فرهنگی سرآمد دیگر استان‌های کشور است.
کد خبر: ۶۹۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 28 December 2018
علیرضا درویش‌نژاد از برگزاری جشنواره فیلم‌های کمدی برای نخستین بار در استان همدان و برای چهارمین بار در دنیا خبر داد.

به گزارش تسنیم، درویش‌نژاددر نشست با اصحاب هنر و فرهنگ شهرستان ملایر با بیان اینکه مهمترین دغدغه اداره ارشاد حل مسائل و مشکلات صاحبان فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: برای حل مسائل و مشکلات حوزه هنر نیازمند اعتبار و حمایت مسئولان کشوری هستیم.

درویش‌نژاد با یادآوری شرایط اقتصادی کشور و اینکه مسائل اقتصادی در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه هنر به‌صورت چشمگیر وجود دارد ابراز کرد: با توجه به این امر نگاه ما در توزیع اعتبارات عدالت‌محور بوده و در همه مناطق استان به‌صورت متوازن اعتبارات را توزیع می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با تأکید بر اینکه جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیز تنها در مرکز استان متمرکز نشده است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر داریم بر اساس ظرفیت و قابلیت هر منطقه جشنواره‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌های استان اجرا شود.

وی خواستار توجه ویژه مدیران و مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی به هنرمندان شد و گفت: با توجه به اینکه توسعه فرهنگ پیش‌نیاز و پایه و اساس پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و ... است ضروری‌است همه مدیران استانی و شهرستانی در برنامه‌های فرهنگی حضوری فعال داشته باشند.

درویش‌نژاد از برگزاری جشنواره فیلم‌های کمدی برای اولین بار در استان همدان و برای چهارمین بار در دنیا خبر داد و ابراز کرد: در تلاشیم که این جشنواره سال آینده در استان اجرایی شود.

وی بیمه خبرنگاران، تأمین کاغذ برای نشریات محلی، ساخت پلاتوی مورد نیاز هنرمندان، داشتن سالن و مکان مناسب برای تمرین رفع مشکلات نور و صدا، نبود امنیت شغلی، نبود انجمن و شورای موسیقی و کمبود و گرانی کاغذ و ... در شهرستان را از مهمترین مشکلات هنرمندان و اصحاب نشریات دانست و افزود: همه مسائل و مشکلات هنرمندان با پیگیری و حمایت مسئولان و تخصیص اعتبارات قابل حل است و ما نیز از هیچ‌کوششی دریغ نخواهیم کرد.

‌مدیرکل ارشاد همدان با اعلام اینکه "ما در بحث اعزام هنرمندان به خارج از کشور هیچ‌گونه مانعی نداریم"، گفت: هم‌اکنون در زمینه اعزام هنرمندان با ۸۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی رایزنی‌هایی انجام شده و هنرمندان ما می‌توانند با ارائه آثار خود و بعد از بررسی‌های فنی توسط کارشناسان به هر کشوری که بخواهند اعزام شوند.

درویش‌نژاد بیان کرد: حضور هنرمندان در دیگر کشور‌ها و ارائه آثار هنری علاوه بر ترویج فرهنگ و هنر کشور از لحاظ اقتصادی نیز به‌نفع هنرمندان است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد ملایر نیز با تأکید بر پیگیری شبانه‌روزی برای حل مسائل و مشکلات هنرمندان گفت: ملایر مهد فرهنگ و هنر بوده و در این حوزه یکی از شهرستان‌های سرآمد استان است.

حجت‌الاسلام طالب ترکاشوند با ابراز اینکه پیشرفت هرکشوری در گروی ترقی و پیشرفت مسائل فرهنگی آن منطقه است، اظهار داشت: اگرچه حمایت چندانی از سوی مسئولان از اصحاب فرهنگ و هنر صورت نمی‌گیرد، اما هنرمندان وظیفه سنگینی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ کشور به‌عهده دارند که باید به‌خوبی آن را انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه هنر هنرمند زمانی محتوا و مفهوم دارد که اثرش را ارائه داده و مطرح شود، گفت: خوشبختانه در زمینه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی همانند صدور مجوز کنسرت‌ها اختیارات به خود شهرستان‌ها واگذار شده که با توجه به این امر از ابتدای امسال تاکنون چندین جشنواره و کنسرت در ملایر برگزار شده است.

ترکاشوند از آمادگی کامل اداره ارشاد ملایر در راستای حل مسائل و مشکلات هنرمندان خبر داد و خواستار حمایت ویژه و پیگیری همه‌جانبه مسئولان و مدیر اداره ارشاد استان در زمینه کاهش مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار