لایحه بودجه سال ۹۸ دیروز از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد و در این لایحه برآورد بودجه دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان‌ها اعلام شد.
کد خبر: ۶۹۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 27 December 2018

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری دانشجو: لایحه بودجه سال ۹۸ روز گذشته، ۴ دی ماه از سوی رئیس جمهور تحویل مجلس شد؛ در این لایحه، برآورد بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشو نیز به چشم می خورد. در مجموع بدون احتساب دانشگاههای تهران، ۵۰۹۶۰۷۷۹۸ میلیون ریال به دانشگاه های کشور تعلق گرفته است.

با نگاهی به این لایحه متوجه می شویم دانشگاه فردوسی مشهد با بودجه ۴.۰۸۴.۶۳۹ میلیون ریال، دانشگاه اصفهان با بودجه ۲.۷۵۳.۳۱۲ میلیون ریال، دانشگاه ارومیه با بودجه ۲.۲۸۷.۰۷۲ میلیون ریال، دانشگاه سیستان و بلوچستان با بودجه ۲،۰۰۵،۷۶۲ میلیون ریال، دانشگاه یزد با بودجه ۱،۸۲۳،۱۰۷ میلیون ریال، دانشگاه بوعلی همدان با بودجه ۱.۸۸۱.۲۰۱ میلیون ریال و دانشگاه مازندران با بودجه ۱،۶۲۰،۴۴۲ میلیون ریال بیشترین بودجه را در بین دانشگاههای سراسری به جز دانشگاههای تهران به خود اختصاص داده اند.

پرخرج‌ترین دانشگاه‌های شهرستان کدام هستند/ کدام دانشگاه‌ها بیشترین بودجه را به خود اختصاص داند



در بین دانشگاه‌های هنر نیز؛ هنر اصفهان با بودجه ۴۹۹.۴۶۳ میلیون ریال، هنر تبریز با بودجه ۴۵۱.۶۷۴ میلیون ریال و هنر شیراز با بودجه ۶۰.۷۰۴ میلیون ریال، بیشترین بودجه‌ها را به خود اختصاص داده اند.

دانشگاه علوم پزشکی استان فارس با ۳۰.۸۷۹.۷۹۰ میلیون ریال بودجه، بیشترین بودجه دانشگاه‌های علم پزشکی را به خود اختصاص داده؛ همچنین علوم پزشکی خراسان رضوی با ۲۸.۶۹۷.۴۲۸میلیون ریال، دانشگاه‌های علوم پزشکی آذربایجان شرقی با ۲۴.۴۵۴.۰۵۶ میلیون ریال، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۲۷.۰۳۶.۴۹۳میلیون ریال جزو بیشترین بودجه‌ها بودند.
پرخرج‌ترین دانشگاه‌های شهرستان کدام هستند


در بین دانشگاه‌های صنعتی نیز، دانشگاه صنعتی اصفهان با بودجه ۲.۵۲۳.۹۶۸ میلیون ریال بیشترین بودجه دانشگاه را از بین دانشگاه صنعتی شاهرود با بودجه ۱.۳۶۷.۹۲۴ میلیون ریال و دانشگاه صنعتی شیراز با بودجه ۵۷۷.۱۱۱ میلیون ریال به خود اختصاص داد.

پرخرج‌ترین و کم‌خرج‌ترین دانشگاه‌های شهرستان‌ها کدام هستند+ بودجه اعلام شده

براساس این گزارش، مراکز آموزش عالی کم خرج ترین دانشگاهها عنوان شدند؛ مرکز آموزش عالی بوکان با بودجه ۱۵۰میلیون ریال و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب با بودجه ۶۶.۲۱ میلیون ریال کمترین بودجه را به خود اختصاص داده اند.

در مجموع فارغ از نوع و تعداد دانشکده‌ها و تعداد دانشجو‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ می‌توان مرکز آموزش عالی بوکان با ۱۵۰ میلیون ریال بودجه را کم خرج‌ترین و دانشگاه علوم پزشکی فارس با ۳۰,۸۷۹,۷۹۰ میلیون ریال بودجه را پرخ رجترین دانشگاه کشور در سال ۹۸ مطرح کرد.

پرخرج‌ترین و کم‌خرج‌ترین دانشگاه‌های کشور کدام هستند+ جدول

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار