تابناک چهارمحال وبختیاری- چهارمحال و بختیاری برای سومین سال پیاپی امسال میزبان ایده های جوانان و دانشجویان در قالب جشنواره سبزکوه شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 26 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- دبیر اجرایی و مسئول مرکز رشد دانشگاه شهرکرد گفت: امسال 174 ایده به دبیرخانه جشنواره سبزکوه چهارمحال و بختیاری ارسال شد.
ویشتاسب سلیمانیان افزود: در دومین دوره این جشنواره تنها 25 ایده در دبیرخانه این جشنواره واصل شده بود که امسال حضور ایده ها پررنگ تر از سالهای قبل بود.
وی تصریح کرد: اهداف این جشنواره ، ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی، اصلاح نگرش اقتصاد مقاومتی، شناسایی فن آفرینان عرصه های مختلف علمی و تحقیقاتی استان، فرصت سازی مناسب برای صاحبان ایده، برنامه ریزی اصولی و صحیح در حمایت از ایده ها و تجاری سازی ایده های برتر است.
به گفته وی، حمایت از طراحان علمی و دارای ایده های کار آفرین مبتنی بر ایده های نوین، جلب و هدایت سرمایه گذاری در راستای علوم نو پا و دانش بنیان و در حال رشد، را ه اندازی بورس ایده و ارایه ایده های متناسب با طرح های اجرایی، ایجاد ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری در بخش ایده های زود بازده، ایجاد زنجیره تامین ،تجهیز،ساخت ، فروش جهت عملیاتی کردن ایده، تکریم ایده پردازان و پژوهشگران صاحب ایده و فکر خلاق و ایجاد بانک ایده از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سبزکوه است.
سلیمانیان اظهار داشت : این جشنواره در محورهای عمومی کشاورزی و محیط‌ زیست، مدیریت و برنامه‌ریزی، علوم پایه ، فنی و مهندسی، مدیریت شهری، علوم انسانی و علوم پزشکی اجرایی شده است.
مسوول مرکز رشد دانشگاه شهرکرد،محورهای اختصاصی جشنواره را بحران آب، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه ملی و فضای مجازی و دانش آموزی عنوان کرد.
مرحله پایانی دانشجویی این جشنواره قرار است در پایان سالجاری با حضور ایده پردازان و پژوهشگران در شهرکرد برگزار شود.
هم اکنون بیش از 50 هزار دانشجو و یکهزار و 220 عضو هیات علمی در مراکز دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند که این یک ظرفیت علمی و پژوهشی برای پیشبرد برنامه های توسعه ای این استان توسعه نیافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار