ابوترابی:
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:به هیچ وجه موضوع تخصیص آب جدید و اضافه برداشت آب برای استان اصفهان را مطرح نکرده‌ایم ؛ چرا که این استان در گذشته ردیف بودجه‌ای نداشته است و در حال حاضر تنها تاکیدمان بر همین موضوع است.
کد خبر: ۶۹۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 25 December 2018
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با میزان،با اشاره به استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس گفت: طبق ماده ۴۴ قانون توزیع عادلانه آب مصوب ۱۳۶۰، دولت و حاکمیت وظیفه دارد تا آب آشامیدنی همه آحاد ملت را تامین کند.

وی افزود: بنابراین انتظار ما نمایندگان اصفهان از دولت این است که برای همه نقاط ایران در زمینه تامین آب، بودجه‌ای را مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما می‌توانیم بودجه راه و شهرسازی، سینما و یا کار فرهنگی را حذف کنیم، اما نمی‌توانیم به بودجه آب آشامیدنی دست بزنیم و دولت باید این بودجه را تخصیص بدهد.

عضو مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه مباحث نمایندگان اصفهان فعلا معطوف به تامین آب آشامیدنی است، اظهار داشت: ما از دولت می‌خواهیم که به مانند سایر نقاط ایران برای ۵ میلیون نفر از جمعیت استان اصفهان هم ردیف بودجه در نظر بگیرد.

ابوترابی با انتقاد از شبه افکنی برخی از نمایندگان مجلس در همین زمینه بیان داشت: ما به هیچ وجه موضوع تخصیص آب جدید و اضافه برداشت آب را برای استان اصفهان مطرح نکرده‌ایم ؛ چرا که این استان در گذشته ردیف بودجه‌ای نداشته است که تنها تاکیدمان بر همین موضوع است.

این نماینده مجلس با اشاره به لوله کشی ۹۰ کیلومتری به خرمشهر و آبادان برای تامین آب گفت: این لوله کشی، به حق بود و موردنیاز؛ لذا ما هم از دولت می‌خواهیم برای ۵ میلیون جمعیت مردم اصفهان لوله کشی ۵۴ متری آب و یک  تصفیه خانه درنظر بگیرد که تاکنون هیچ بودجه‌ای برای این امر مدنظر نبوده است لذا خواهان برقراری ردیف بودجه برای این مهم دربودجه سال ۹۸ هستیم.

وی تاکید کرد:همچون مشکلات آبی ارومیه،ما هم خواهان تشکیل ستاد احیای زاینده رود هستیم که اگر این مهم انجام نشود تبعیض ناروایی صورت گرفته است.

ابوترابی تصریح کرد: در راستای حل مشکلات آب استان اصفهان کمیته‌ای با عنوان احیای زاینده رود در مجلس تشکیل خواهد شد تا موضوعات در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.
 
این نماینده مجلس با اشاره به استعفای نمایندگان اصفهان گفت:در مورد استعفای نمایندگان استان اصفهان باید گفت که ما همچنان برای استعفای خودپافشاری خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار