کد خبر: ۶۹۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 24 December 2018

تابناک / رئیس دفتر موقت کاخ سفید اعلام کرد: علیرغم استعفای وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات عالی‌رتبه، رئیس‌جمهوری این کشور تصمیش درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، مایک مولُوینی، رئیس دفتر موقت کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت: به نظر من دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از ابتدا به مردم گفته بود که نمی‌خواهد آمریکا برای همیشه در سوریه بماند. شما شاهد نتیجه نهایی دو سال تلاش ما در سوریه هستید.

وی افزود: در نظر داشته باشید این مساله که یک رئیس جمهوری برخی از اعضای کابینه خود را به خاطر این قبیل اختلافات از دست بدهد اتفاق غیرمعمولی نیست.

مایک مولوینی همچنین به فاکس نیوز گفت: می‌دانیم که در واشنگتن و پنتاگون چندان رضایتی از این تصمیم وجود ندارد. این اقدام خیلی مورد رضایت مردمان عادی آمریکاست.

به گفته این مقام، ترامپ برای دو سال روی خروج نیروهای مذکور کار کرده است.

مولوینی گفت: این یک تصمیم ناگهانی نبود و مایه شگفتی کسی نشد زیرا این دقیقا چیزی است که رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود انجام می‌دهد.

مولوینی در واکنش به استعفای جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های پنتاگون در اعتراض به خروج این نیروها گفت،‌ این مشکل ترامپ نیست که برخی از مقام‌ها از تصمیم او راضی نیستند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در یک نامه استعفا اعلام کرد تا پایان فوریه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

وی در این نامه گفته بود که ترامپ باید به دنبال وزیر دفاع جدیدی باشد که دیدگاهایش با دیدگاه‌های ترامپ بیشتر هماهنگ و مطابق باشد.

استعفای جمیز ماتیس یک روز پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید اعلام کرد آمریکا نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند؛ اقدامی که وزیر دفاع در حال کناره‌گیری آمریکا آن را به عنوان یک خطای بزرگ استراتژیک محکوم کرده است.

این اقدام غیرمنتظره برای خروج از سوریه از سوی بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته که تاکید دارند این اقدام امنیت آمریکا را متزلزل می‌کند و منطقه را به دستان روسیه، ایران وسوریه می‌سپارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار