کد خبر: ۶۹۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 23 December 2018

تابناک / معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تا پایان امسال پنج استان کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان افزود: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه، گیلان و همدان تاپایان سال به شبکه ریلی متصل می‌شود.
وی گفت: سعی می‌شود تا پایان دولت نیز شبکه ریلی 3 استان دیگر از جمله استان چهارمحال وبختیاری نیز به این شبکه متصل شود.
به گفته وی، به منظور اجرای شبکه ریلی استان، مناقصات انجام شده است و یک ایستگاه نیز به ایستگاه‌های قبلی حسن آباد، مبارکه، سفید دشت در طرح شبکه ریلی استان اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ادامه داد: هم‌اکنون اجرای سه هزار و 200 کیلومتر بزرگراه در دست احداث است که از این میزان 970 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، هم‌اکنون 90 درصد راه‌های روستایی بالای 20 خانوار به راه‌های اصلی متصل است.
خادمی با‌ اشاره به مشکل راه‌های جنوبی استان از جمله راه شهرکرد، بروجن، لردگان به خوزستان به عنوان یکی از راه‌های ترانزیت و ارتباطی جنوب به مرکز کشور و راه فرعی شهرکرد، فارسان به مسجدسلیمان، توجه به عنوان بهسازی و تقویت این راه‌ها را از اولویتهای امسال استان دانست.
وزیر راه و شهرسازی نیز در قزوین گفت: سه‌هزار و 300 نقطه حادثه خیز تاکنون در راه‌های کشور شناسایی شده‌اند که برای رفع و اصلاح آنها به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
محمد اسلامی در حاشیه افتتاح طرح زمستانه راهداری قزوین در جمع راهداران افزود: در حال حاضر این وزارتخانه دارای 200 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام و در حال اجراست.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حال حاضر با همت دستگاه‌های ذیربط وضع آسفالت تمامی جاده‌های کشور اسکن شده است و براساس اولویت‌های ترافیکی، عملیات روکش آسفالت در آنها در دستور کار قرار دارد.
اسلامی، اعتبارات راه‌های روستایی کشور در سال جاری را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 60 درصد تصادفات جاده‌ای کشور در 30 کیلومتری شهرها که ساخت و سازهای غیرمجاز در آنها وجود دارد، به‌وقوع می‌پیوندد که به دلیل رفت و آمد زیاد خودروها در این نقاط است.
وی در ادامه به طرح راه‌آهن قزوین- رشت ‌اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی هفته‌های اخیر از افتتاح آزمایشی این خط آهن خبر داده شده بود در حالی که آزمایش صورت گرفته برای تست صحت عملکرد ریل پس از نصب انجام شده بود.
اسلامی همچنین گفت: به نظر می‌رسد این پروژه با توجه به کارهای باقی مانده از جمله نصب علائم مسیر و لزوم اطمینان از وضع ایمنی آن در هفته نخست اسفندماه امسال قابل بهره‌برداری باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: 100 دستگاه ماشین‌آلات و خودرو به مناسبت روز راهدار از امروز جمعه 30 آذر به ناوگان راهداری کشور افزوده شد.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی در جمع راهداران قزوین حاضر در طرح زمستانه راهداری افزود: برای خریداری این تجهیزات و ماشین‌آلات که 25 دستگاه آن به استان قزوین اختصاص پیدا کرده، یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار