کیوان حاجیان گفت: کار توزیع این محصول با قیمت مصوب 89 هزار ریال از هفته گذشته آغاز شده که عرضه این مرغ ها در میادین داخل شهری در اولویت قرار دارد و در مناطق حاشیه ای نیز در واحدهای صنفی این کار انجام می شود.
کد خبر: ۶۹۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 23 December 2018

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در میزان تامین مرغ منجمد وجود ندارد، اظهار داشت: همچنین از حدود سه هفته پیش که قیمت تخم مرغ افزایش یافت، توزیع تخم مرغ وارداتی به قیمت مصوب 138 هزار ریال آغاز شده است.
حاجیان همچنین به توزیع گوشت قرمز وارداتی در سطح میادین، واحدهای صنفی و فروشگاه های زنجیره ای اشاره کرد و گفت: توزیع گوشت گوساله منجمد وارداتی از ابتدای شهریور ماه آغاز شد که از آن زمان تا کنون یک هزارو600 تن گوشت به قیمت هرکیلوگرم 290 هزار ریال توزیع شده است.
وی اضافه کرد: همچنین توزیع گوشت گرم وارداتی به قیمت هر کیلوگرم 375 هزار ریال در میادین میوه و تره بار به میزان 500 تن انجام شده و ادامه دارد.
حاجیان به دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ اشاره کرد و گفت: بروز مشکل در سیستم حمل و نقل سنگین کشور بر روی بخش طیور و به خصوص جوجه ریزی تاثیر زیادی گذاشت.
سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام البرز پیش بینی کرد که از اواخر هفته جاری شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.
استان البرز در کل دارای 365 واحد پرورش انواع ماکیان با ظرفیت 17 میلیون قطعه است که از این تعداد 120 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 9 میلیون قطعه می باشد.
همچنین 183 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 4.5 میلیون قطعه، 10 واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 377 هزار قطعه، سه واحد مرغ مادر تخمگذار با ظرفیت 104 هزار قطعه، یک واحد مرغ اجداد به ظرفیت 38 هزار قطعه، 13 واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت 78 هزار قطعه و 5 واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 589 شترمرغ مولد و 11 هزار قطعه پرواری در استان البرز فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار