نتایج یک نظرسنجی شهرداری تهران:
بر اساس یک نظرسنجی در شهر تهران که از سوی شهردار تهران اعلام شده است، نزدیک به 47 درصد شهروندان علاقه کمی به شهر تهران دارند.
کد خبر: ۶۹۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 23 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ پیروز حناچی، شهردار تهران در چهارمین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران نتایج یک نظرسنجی از شهروندان تهرانی در مورد پایتخت را اعلام کرد که در نوع خود جالب توجه است.

در این نظرسنجی از مردم سؤال شده است که چقدر تهران را دوست دارید؟ 46/7 درصد علاقه‌شان به تهران را کم، 24/2 متوسط و 28/9 درصد زیاد دانسته‌اند. به گفته حناچی این آمار بدان معنی است که میزان کسانی که به شهر تهران وابستگی دارند، از کسانی که خنثی هستند کمتر است و نتیجتاً باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

نتیجه سؤال دیگری از مردم تهران در مورد اینکه چقدر در تهران احساس آرامش دارید نیز جالب توجه است. 45/4 درصد از مردم آن را کم، 36/1 درصد متوسط و 18/4 احساس آرامششان را زیاد عنوان کردند.

در همین نظرسنجی و در مورد میزان علاقه به محله، 50 درصد این علاقه را کم دانسته‌اند. در مورد راحتی در محله، 42/1 درصد کم، 35 درصد متوسط و 22/1 % آن را زیاد دانستند. در مورد دسترسی به خدمات از قبیل میادین میوه‌ و تره‌بار نیز این نظرسنجی انجام شد.

در مورد دسترسی به میوه ‌و تره‌بار، 54/6 درصد دسترسی را بد اعلام کردند. شهردار تهران از این آمار نتیجه گرفته است که باید توسعه میادین محلی در دستور کار شهرداری قرار گیرد تا سفرهای درون‌شهری کم شود و رضایت شهروندان نیز افزایش یابد.

حناچی با اشاره به این‌که در دسترسی به اتوبوس وضعیت خوبی نداریم، اعلام کرده است؛ میانگین نمره به مناطق مختلف شهر تهران هم قابل‌تأمل است چرا که از حدود 9/6 تا 14/8- از 20- بین مناطق مختلف در حال تغییر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار