کد خبر: ۶۹۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 22 December 2018

ایران سرزمین پهناوری به همراه تاریخی غنی است که جاذبه های دیدنی زیادی در جای جای آن به چشم می خورد؛ از همین رو سالانه مسافران داخلی و خارجی بسیاری هستند که ایران را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. اما برای شناسایی کشورمان در جوامع بین الملل نیاز است که فعالیت هایی در این انجام شود تا گردشگران با این کشور و جاذبه های دیدنی که در آن وجود دارد آشنا شوند، یک اتفاق جالب که نظر تیم خبری مجله ی گردشگری الی گشت را به خود جلب کرد انتشار عکس های ایران در نشریه بریتانیایی Telegraph نیز بوده است، این نشریه ۱۸ عکس زیبا از کشورمان را منتشر کرد تا مردم جهان را برای سفر به ایران ترغیب کند. در این مطلب از مجله ی گردشگری قصد داریم نگاهی به عکس های جاذبه هایی نظیر برج آزادی، کاخ گلستان، زیگورات چغازنبیل، سقف آرامگاه شیخ صفی اردبیلی، ساحل جزیره کیش، پیست اسکی شمشک، پرسپولیس و یازده اثر ارزشمند دیگر در کشورمان بیندازیم و تا به این طریق کشور ایران را بیشتر بشناسید.

عکس های ایران در نشریه بریتانیایی Telegraph

 


برج آزادیِ تهران

26

13


یکی از سازه های قدیمی و معروف در ایران برج آزادی است که میدان آزادی تهران قرار دارد و یکی از خیره کننده ترین سازه هایی است که در این کلانشهر ساخته شده است. درون برج آزادی گالری های هنری و موزه هایی نیز قرار دارد.


کاخ گلستانِ تهران

23

24

22


یکی از کاخ های بزرگی که در تهران قرار دارد و این روزها از آن به عنوان جاذبه های تاریخی استفاده می شود و بازدیدکنندگان زیادی دارد، کاخ گلستان است که با توجه به این که بنایی باشکوه است به عنوان شاهکاری هنری پارسی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


مسجد جامع اصفهان

29

16

28


روبرت بایرن، نویسنده مشهور بریتانیایی در کتاب جاده ای به سوی اوکسیانا (The Road to Oxiana) چنین نوشته است:

اصفهان از مکان های نادری همچون آتن یا رم است که به انسان نیرو می بخشند.

مسجد جامع اصفهان یکی از آثار جهانی ایران به شمار می رود که خود گویای اهمیت مساجد است. البته این عکس به مسجد شیخ لطف الله تعلق دارد.



زیگورات چغازنبیل

2

18

2


قدمت باقی مانده های زیگورات چغازنبیل به ۱۲۵۰ سال پیش از میلاد می رسد، این نیایشگاه باستانی در جنوب غربی ایران قرار دارد.


باغ ارم در شیراز

20

19


باغی دیدنی که در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده و از جذابیت های شهر شیراز به شمار می رود.


مسجد نصیرالملکِ شیراز

33

34


مشهورترین بنای جهان است و دلیل آن هم شیشه های رنگی است که در ساخت آن بکار برده شده است.


بقایای شهر باستانی پرسپولیس

با-لوگو---افقی

37


شهری به قدمت ۵۱۵ سال پیش از میلاد مسیح است که برای اولین بار توسط باستان شناسی فرانسوی به نام آندره گدار مورد بررسی قرار گرفته است. پرسپولیس را می توان یکی از بهترین نمونه های معماری باستانی دانست. این مکان از سال ۱۹۷۹، در میراث جهانی یونسکو قرار دارد.


پیست اسکی شمشک

38

12




جزیره رویایی کیش

4

5



میدان نقش جهان

32

21

32

 

رامسر

39

35

در کنار دریای خزر در شمال کشور شهری دیدنی و جذاب به نام رامسر وجود دارد که جز پاتوق های گردشگران و طبیعت گردان حرفه ای به شمار می رود. این شهر زیبا چشمه های آب گرم، کاخ رامسر و جنگل های کوهستانی رشته کوه البرز را در خود جای داده است.


بازار تبریز

40


مجموعه بازار تاریخی تبریز در مردادماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی به‌ عنوان نخستین بازار جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است.


شهر باستانی شوش

6



پاسارگاد


8

 

مشهد مقدس

31

 

مجموعه میدان امیر چخماق در یزد

16

14

15

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار