قاچاقچیان چوب شب گذشته با مجروح کردن 2 نفر از ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر آنان را روانه بیمارستان کردند.
کد خبر: ۶۹۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 22 December 2018

این بار در جشن شب یلدای ایرانیان که همه بدنبال اجرای برنامه های این شب سنتی در جمع خانواده ها بودند، تعدادی از قاچاقچیان به هنگام قاچاق چوب با ماموران منابع طبیعی نوشهر درگیر شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر و رویان گفت: ماموران یگان حفاظت شب گذشته در حال انجام ماموریت با تعدادی از قاچاقچیان چوب در جنگل 'آسیاب سر' نارنج بن نوشهر درگیر شدند.
بهروز بایی لاشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: قاچاقچیان که 6 نفر بودند و نقاب بر چهره داشتند با استفاده از تاریکی شب به ماموران یگان حفاظت در شب یلدا هجوم بردند و یکی از ماموران را از ناحیه پا و شکم مجروح کردند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان در جریان این درگیری فیزیکی و با پرتاب سنگ به طرف نیروها باعث شکستگی کتف و سر و صورت ماموران بی دفاع شده و در تاریکی شب متواری شدند.
بایی لاشکی خاطر نشان کرد: این قرقبانان به نامهای رستم محمدپور و صادق بابا کوهستانی بودند که امروز(شنبه) با انجام مراحل درمانی از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مرخص شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر و رویان با اشاره به شناسایی 2 نفر از قاچاقچیان از تشکیل پرونده برای متهمان خبر داد و گفت: دادستان نوشهر هم دستور ویژه ای برای تعقیب و شناسایی ضاربان صادر کرده است.
بایی لاشکی افزود: منابع طبیعی با تمام توان با بروز پدیده زمین خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه های جنگلی و مرتعی مقابله خواهد کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر و رویان از مردم خواست هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را با شماره تلفن رایگان و بدون پیش شماره 1504 در هر ساعت از شبانه روز به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
حوزه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر دارای وسعت حدود یکصد هزار هکتار است که 50 هزار هکتار آن در حوزه حفاظت شده البرز مرکزی واقع است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، قاچاقچیان چوب در هر شرایطی برای کسب درآمد بیشتر تلاش می کنند تا شبانه پس از قطع درختان جنگل، چوبها را در بازار به فروش برسانند که به گفته مسئولان استانی کشف چوب قاچاق از جنگل های شمال کشور در سال جاری نسبت به گذشته 2 برابر شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران امسال از افزایش 700 درصدی دستگیری قاچاقچیان چوب در مازندران خبر داده و گفت که در سال جاری 509 قاچاقچی چوب در این استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت برابر شده است.
تعدادی از قاچاقچیان چوب سال گذشته در جنگل های عباس آباد در غرب مازندران با ماموران منابع طبیعی درگیر شدند که با شلیک چندین گلوله سلاح گرم و ایجاد رعب و وحشت در منطقه از صحنه درگیری گریختند.
یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران با حدود 210 نفر نیرو، 313 هزارهکتار جنگل و 197 هزار مرتع را در این منطقه تحت نظارت دارد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار