عضو هیئت رییسه فراکسیون ورزش مجلس در خصوص رسیدگی به این موضوع پیشنهاد داد که کمیته داوران قوی عمل کند و اگر داوری عامدانه قضاوت بد داشت، او را کنار بگذارد؛ در غیر این صورت، آموزش و اصلاح شود و به عنوان جریمه، قضاوت دیدارهای مهم به وی سپرده نشود.
کد خبر: ۶۹۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 21 December 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع در مورد ورود وزارت ورزش به موضوع داوری‌های مسابقات فوتبال برخی تیم‌های خاص از چند سال گذشته گفت: وزارت ورزش اصلا نباید خود را وارد بحث‌های داوری کند؛ اگرچه که اشتباهات در داوری‌ها وجود دارد ولی فکر نمی کنم داوران بخواهند عامدانه دل هواداران یک تیم را بشکنند و دل هواداران تیم دیگر را به دست بیاورند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت ورزش ورود نکند بهتر است، افزود: در این زمینه، کمیته داوران می‌تواند چارچوب و شاخص برای داورانی که بازی‌ها را سوت می‌زنند، بگذارد؛ اگر در آن معیارها گنجدیدند به آنها داوری مسابقات را بدهد و اگر نبودند، برای اصلاح، تقویت و آموزش آنها ورود کند.

وزارت ورزش ورود نکند؛ کمیته داوران قوی عمل کند

وی با اشاره به ورود وزارت ورزش به موضوع داوری مسابقات تیم پرسپولیس در سال 94، توضیح داد: اگرچه ورودهای وزارت ورزش به موضوع داوری‌ها نباید به تیم‌های استقلال و پرسپولیس محدود شود و همه تیم‌های شهرستان محترمند و کسی هم باید صدای آنها را بشنود؛ اما به طور کل رویکرد وزارتخانه نباید دو قطبی شود.

عضو هیئت رییسه فراکسیون ورزش مجلس در خصوص رسیدگی به این موضوع پیشنهاد داد که کمیته داوران قوی عمل کند و اگر داوری عامدانه قضاوت بد داشت، او را کنار بگذارد؛ در غیر این صورت، آموزش و اصلاح شود و به عنوان جریمه، قضاوت دیدارهای مهم به وی سپرده نشود.

خواسته همه طرفداران و هواداران عدالت و نگاه مساوی است

وی با اشاره به برخی کُری‌خوانی‌ها از سوی مسئولان ورزشی یا فرزندان آنها علیه استقلال و پرسپولیس، افزود: اگرچه مسئولان یا فرزندان آنها هم مانند آدم‌های عادی طرفدار پرسپولیس یا استقلال هستند و کُری‌خوانی‌های اینچنینی را نباید معیار قرار داد؛ اما خواسته همه طرفداران و هواداران عدالت و نگاه مساوی است.

زارع با اشاره به شعارهای هواداران استقلال و اعتراض آنها به داوری‌های این فصل، گفت: وزیر ورزش که چند فصل پیشتر برای اعتراضات تیم پرسپولیس به قضاوت‌ها وارد میدان شد، شاید اکنون باید حسن نیت خود را به استقلالی‌ها نشان دهد؛ اگرچه که از ابتدا نباید وارد این موضوع می‌شد زیرا این مدل برخوردها در ورزش جذابی مثل فوتبال به خصوص برای دو تیم پرطرفدار پسندیده نیست.

کی‌روش، برانکو و کریمی با برگزاری نشستی دل مردم را شاد کنند

رییس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس همچنین با اشاره به مشاجرات کی‌روش، برانکو و کریمی، تاکید کرد: در این مدت باید از سرمربی تیم ملی حمایت شود ولی ای کاش اختلافاتی بین چند تیم باشگاهی و تیم ملی نباشد و اینها می‌توانند با یک نشست با یکدیگر دل مردم ایران را خوشحال کنند؛ ضمن آنکه اگر بعد از این، خدای ناکرده تیم ملی نتیجه نگرفت، انگشت اتهام به سوی کسی نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار