پرهام جانفشان :
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با بیان اینکه خراسان شمالی در میان استان های مختلف کشور به لحاظ غنای فرهنگی، مطرح است، گفت: این استان ظرفیت های خوبی در بهره برداری از بناهای تاریخی دارد.
کد خبر: ۶۹۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 20 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی ، پرهام جانفشان در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران که 28 آذرماه جاری در محل نگارخانه فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار شد، گفت: غنای فرهنگی، همدلی و همراهی مردم خراسان شمالی در پاسداشت فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی سبب شد تا به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی این استان، نخستین سفر استانی این نمایشگاه در بجنورد برگزار شود.

جانفشان با اشاره به نمایش آثار منتخب جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران در کشور ترکیه اظهار کرد: این آثار در اجلاس بین المللی شهرداران کشورهای آسیایی به نمایش گذاشته شد و مورد تقدیر و توجه مقامات و مردم کشورهای مختلف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با معرفی آثار و بناهای دارای جاذبه به مردم دیگر کشورها، آنها را از راه هنر و عکاسی با فرهنگ غنی ایران آشنا کنیم و توریسم فرهنگی را با برپایی این نمایشگاه ها گسترش دهیم.

وی با اشاره به وجود 600 هزار بنای تاریخی در کشور افزود: مرمت و احیای این تعداد بنا با توجه به اعتبارات محدود عمرانی دولت طی یک بازه زمانی امکان پذیر نیست، بنابراین صندوق احیا با هدف استفاده از سرمایه های بخش خصوصی به منظور حفظ و مرمت بناهای تاریخی ایجاد شد.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی تصریح کرد: در خراسان شمالی با توجه به ظرفیت هایی که دارد، فضا برای استفاده از بخش خصوصی در مرمت بناها مهیا است و تحقق این امر به اشتغالزایی منطقه نیز کمک می کند.

جانفشان عنوان کرد: احیاء و تبدیل یک بنای تاریخی به مجموعه ای فرهنگی متناسب با کارکردهای خود، حداقل برای 30 نفر اشتغالزایی دارد و علاوه بر صرفه جویی اثربخش در توسعه گردشگری استان، فرهنگ احیای بناهای تاریخی را نیز توسعه می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار