مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در آیین افتتاح نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران که 28 آذرماه جاری در محل نگارخانه فرهنگسرای شهروند بجنورد افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه بخش مهمی از هویت تاریخی ایران به مدد هنر عکاسی را در معرض دید علاقه مندان و بازدیدکنندگان قرار می دهد.
کد خبر: ۶۹۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 20 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حبیب یزدان پناه با بیان اینکه خراسان شمالی اولین استانی است که از نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران میزبانی می کند، برپایی این نمایشگاه را فرصت خوبی برای توجه بیشتر به ابنیه تاریخی و عمومیت بخشیدن به فرهنگ احیاء بناهای تاریخی عنوان کرد.

وی از برپایی نمایشگاه عکس در شهرستان های استان خبر داد و افزود: در آستانه دهه فجر، نمایشگاهی از آثار تاریخی استان در تمام شهرستان ها برپا می شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت خراسان شمالی در توسعه گردشگری به سبب قرار گرفتن در مسیر جاده آسیایی، اظهار کرد: در تلاش هستیم این پتانسیل ها را در استان هایی که بیشترین مسافر عبوری را داریم شامل استان های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بیشتر معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در همین راستا، نمایشگاه عکس اردیبهشتِ خراسان شمالی را برنامه ریزی کرده ایم تا با حضور بهترین عکاسان از سراسر کشور در این استان، جشنواره را برگزار کنیم.

یزدان پناه تصریح کرد: آثار برگزیده این نمایشگاه که در اردیبهشت ماه برگزار می شود در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید و نیز این آثار در دیگر استان های کشور و برخی از متروهای تهران با هدف معرفی بیشتر جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری خراسان شمالی به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است؛ 100 اثر راه یافته به بخش نمایشگاه جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران در محل نگارخانه فرهنگسرای شهروند بجنورد به نمایش گذاشته شده و تا 5 دی ماه امسال پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار