رئیس سازمان سینمایی کشور:
تابناک: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: معتقدم که جشنواره فیلم کودک نباید از اصفهان خداحافظی کند و اگر به جای متولیان فرهنگ و هنر استان اصفهان بودم هرگز اجازه نمی‌دادم که این جشنواره در شهر دیگری برگزار شود.
کد خبر: ۶۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 31 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الله ایوبی ظهر امروز در نشست صمیمانه خود با مسئولان استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از هنرمندان سینمایی استان اظهار کرد: برای اجرای طرح تولید فیلم‌های 90 دقیقه‌ای در استان اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان باید پنج نفر از پیشکسوتان سینما را به ما معرفی کند تا بعد از بررسی موضوع در شورای ارزشیابی، این اقدام مهم انجام شود.

وی افزود: از اینکه پیشکسوتان ما در راهروهای اداری سرگردان باشند و مجبور به گذراندن بروکراسی اداری باشند بسیار نگران هستیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مسائل سینمایی هر استانی چه بخواهیم و چه نخواهیم با مسائل سینمای ایران پیوند خورده و اگر وضع و حال سینما خوب نباشد، حال سینمای اصفهان هم خوب نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه در دو سال گذشته حال و روز سینمای ایران خوب نبود، اظهار کرد: اگر به دو سال پیش برگردیم، روشن می‌شود که موج تعطیلی سینماها در تهران و شهرستان‌ها از زیر خط فقر هم پایین‌تر بود.

ایوبی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر برای سینماهای کشور در نظر گرفته‌ایم، افزود: جدیدترین و بهترین خبری که برای هنرمندان استانی اصفهان داریم این است که تولید فیلم‌های ویدیویی 90 دقیقه‌ای را به استان اصفهان تفویض می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 265 هنرمند سینماگر عضو انجمن سینمای استان اصفهان هستند که می‌توانند در زمینه انجام تصمیمات در حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار باشند.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که ما خوش خیال هستیم این در حالی است که ما به دنیا و تحولات ایجاد شده در عرصه سینمای کشور کاملا خوش‌بین هستیم چرا که معتقدیم سال‌های آینده، اتفاقات خوبی در سینمای ایران رخ می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر در دنیا شاهد افت مخاطبان سینما هستیم این در حالی است که طبق تحقیقات انجام شده، درصد افزایش مخاطبان سینما در ایران بسیار بالا بود.

ایوبی گفت: اینکه جهانیان به سینمای ایران احترام می‌گذارند به این خاطر است که سینمای ایران برگرفته از فرهنگ دینی، شیعی، حافظ، مولوی، سعدی و مهم‌تر از همه مینیاتور ایرانی است به طوری که در سال گذشته بیش از 200 جایزه معتبر جهانی کسب کردیم و در جشنواره‌های مختلف در حوزه سینما نیز 222 بار پرچم فرهنگ و هنر به اهتزاز درآمد.

وی تصریح کرد: اگر به گذشته بعضی از سینماگران خود نگاه کنیم می‌بینیم که اصغر فرهادی‌های بسیاری در شهرستان‌ها و استان‌های ایران وجود دارند که با گذراندن سختی‌های بسیاری، به مدارج بالای هنری دست پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: معتقدم که جشنواره فیلم کودک نباید از اصفهان خداحافظی کند و اگر به جای متولیان فرهنگ و هنر استان اصفهان بودم هرگز اجازه نمی‌دادم که این جشنواره در شهری دیگر برگزار شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار