قزوین- مانور آمادگی در برابر زلزله به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 18 December 2018

برگزاری مانور زلزله در خوابگاه دانشجویی قزوینبه گزارش تابناک قزوین ، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین با همکاری آتشنشانی، مدیریت بحران، انشگاه علوم پزشکی قزوین واورژانس  مانور مقابله با زلزله، خروج ایمن، تخلیه و اسکان اضطراری و امدادرسانی به مصدومین فرضی در زمان وقوع زلزله  را دوشنبه شب در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردند.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در باره مانور زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی گفت :دانشجویان با شنیدن صدای آژیر خطر وقوع زلزله فرضی، خروج ایمن، پناه ‌گیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان خوابگاه، ، امداد رسانی به حادثه ‌دیدگان احتمالی و انجام عملیات نجات، انتقال مصدومان، درمان سرپایی مصدومان و برپایی اسکان    اظطراری راتمرین کردند..  

وی افزود : هدف از برگزاری این گونه مانورها، افزایش تاب ‌آوری و ارتقاء دانش و مهارت دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشجویی و پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله، آموزش‌های مربوط به خروج ایمن و حمل مصدوم به شیوه اصولی است.

آصفی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های جمعیت هلال‌احمر برگزاری مانورهای اجتماع‌ محور برای آموزش مردم جامعه است افزود: با توجه به اینکه دانشگاه یک محیط آموزشی و فرهنگی است و آموزش‌های مختلف در آن به دانشجویان ارائه می‌شود، آموزش‌های امدادی به دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور ، می‌تواند مسیر خوبی برای آگاهی به افراد جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی به خصوص زلزله قابل پیش بینی نیست، اظهار داشت: طبیعی است که زمان وقوع حوادث افراد دچار استرس و تشویش  شوند و قدرت تصمیم گیری آنها کاهش  یابد اما با فراگیری آموزش های امدادی و شرکت در مانورها قطعا می توانند  یکی از امدادگران یاری رسان به افراد دیگر  باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود : یکی از علل مهم آسیب ‌دیدگی افراد در جریان زلزله ناشی از عدم آگاهی  افراد در برخورد با زلزله است، بنابراین در آموزش‌های آمادگی پیش از اجرای مانور سعی شده  است که نحوه صحیح پناه‌گیری و نحوه خروج ایمن به دانشجویان آموزش داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار