رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به ظرفیت بالای این استان در حوزه پزشکی ورزشی و اینکه فارس می تواند قطب پزشکی ورزشی منطقه باشد، گفت: امروزه شاهد حضور ملی پوشان و ورزشکاران زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای برخورداری از خدمات درمانی در شیراز هستیم.
کد خبر: ۶۹۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 17 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس در گزارش روز دوشنبه خود از قول کاوه باشتی در سمینار سالانه این هیات در شیراز، بیان داشت: این استان که هم اکنون به استان های جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس خدمات درمانی ارایه می کند می تواند با توسعه زیر ساخت ها که مستلزم همکاری نهادهای کشوری و استانی است، عنوان قطب پزشکی ورزشی جنوب کشور را نصیب خود کند.
وی افزود: با حضور نخبگان و بهترین ها در هیات پزشکی ورزشی و با برنامه ریزی هایی که در سال 96 صورت گرفت توانستیم جایگاه ممتازی را در بسیاری از زمینه ها در ارزیابی فدراسیون کسب کنیم و امیدواریم که بتوانیم با تلاش و کوشش همچنان این جایگاه را حفظ کنیم.
باشتی اظهار داشت: این هیات می کوشد با برنامه ریزی و ارایه خدمات کارآمد با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان فارس، پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی باشد.
وی، از آموزش به عنوان مهمترین مقوله در هر موضوعی یاد کرد و گفت: مقوله آموزش برای این هیات نیز یک رکن اصلی و اساسی است و برای جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی، با دقت و برنامه ریزی به این موضوع اهتمام دارد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با قدردانی از ورزشکاران این استان که در رقابت های بین المللی و آسیایی افتخار آفرین شدند، بیان داشت: امیدواریم این هیات بتواند موجب اطمینان بخشی برای ورزشکاران باشد و در صورت بروز آسیب احتمالی بتوانیم به بهترین شکل ممکن به آنان خدمت کنیم.
باشتی افزود: این هیات از ابتدای سال 97 تا کنون برای آسیب دیدگان ورزشی 10میلیارد ریال هزینه کرده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیانگر 50 درصد افزایش است.
او گفت: همچنین در مدت یاد شده در زمینه حق عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، 10 درصد افزایش داشته ایم.
در این گزارش به آمار مشخصی اشاره نشده است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود، همکاری دستگاه های متولی سلامت و ورزش فارس با این هیات را خوب توصیف کرد و بیان داشت: با ارتباط خوبی که با اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اورژانس و فدراسیون پزشکی ورزشی برقرار کرده ایم توانسته ایم بهتر از گذشته برای پیشرفت جامعه ورزش این استان فعالیت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار