با حضور دکتر غلامعباس سبز معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، کریمی نژاد فرماندار ،امام جمعه،فرماندهی سپاه پاسداران و برخی از اعضای مجمع خیرین سلامت بخش دیالیز درمانگاه شهید رضایی لنده افتتاح شد.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 16 December 2018

با حضور دکتر غلامعباس سبز معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، کریمی نژاد فرماندار ،امام جمعه،فرماندهی سپاه پاسداران و برخی از اعضای مجمع خیرین سلامت بخش دیالیز درمانگاه شهید رضایی لنده افتتاح شد.

افتتاح اولین بخش دیالیز در لندهبه گزارش تابناک به نقل از سایت خبری لنده-دکتر شفایی مسئول بخش دیالیز درمانگاه شهید رضایی در حاشیه افتتاح این بخش گفت تعداد بیماران تحت پوشش در شهرستان لنده ۱۲ نفر بوده که با راه اندازی بخش دیالیز اعزام بیماران در طول سال به شهرستان های مجاور جلوگیری میکند و نقش بسیار ارزنده ای در کاهش سختی ها و هزینه ها این گروه از بیماران را داشته است.

شفایی افزود: بیماران دیالیزی جزو بیماران خاص محسوب می شوند که خدمات دهی به این بیماران در هر نوبت قریب به ۳ ساعت بطول می انجامد .

دکتر شفایی متخصص بیماریهای داخلی و مسئول فنی این بخش گفت: عوارض فشار خون بالا و دیابت ,سنگ و عفونت کلیه ها از علل مهم شایع بروز نارسایی کلیه ها است و به همین دلیل افرادی که به بیماری هایی دیابت، فشار خون بالا، سنگ کلیه و عفونت های مکرر می گیرند در معرض خطر این بیماری هستند.

شفایی افزود: کم یا زیاد شدن حجم ادرار، تغییر رنگ ادرار, تورم دور چشم ها و پاها, دردهای مبهم در پهلو ها و استخوان ها, تهوع و استفراغ, تنگی نفس, خستگی و احساس ضعف و بیحالی,گیجی از علائم بیماری نارسایی کلیوی است که باید بررسی و پیگیری شوند.

همودیالیز برای افرادی که کلیه هایشان به خوبی کار نمی کنند، کمک می کند تا بتوانند زندگی عادی و طول عمر بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که بیماری کلیه مثل برخی دیگر از بیماری ها در ابتدا ممکن است بدون علامت خاصی بروز نماید گفت: پزشک با انجام آزمایشات غربالگری متوجه می شود کلیه های بیمار کم کار و یا بطور کلی از کار افتاده اند و توانایی دفع سموم و مایعات اضافی بدن را ندارند .

همچنین امراله خانی مدیر شبکه بهداشت ودرمان لنده با اشاره به چگونگی راه اندازی این بخش در لنده گفت؛ بخش دیالیز با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون با پیگیری شبکه بهداشت ودرمان لنده و هزینه کرد 110میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی و همچنین با همکاری بنیاد امور بیماریهای خاص کشور، دکتر پرویزیان، دانشگاه علوم پزشکی و بخشی از آن با مشارکت خیرین بخش سلامت و شهردار سابق لنده راه اندازی شد .

از جمله نکات قابل توجه آئین امروز تعریف و تمجید های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و هیات همراه از امراله خانی مدیر شبکه بهداشت ودرمان لنده بود که نشان از تلاش و پیگیری های این مدیر جوان بومی در راستای ارتقای شاخص های حوزه بهداشت،درمان و سلامت منطقه خود است.

در این نشست همچنین از زحمات امانعلی کریم زاده از فرهنگیان پیگیر مطالبات عمومی لنده در سطح استان و کشور از سوی رئیس بهداشت ودرمان لنده تقدیر شد.

افتتاح اولین بخش دیالیز در لنده

افتتاح اولین بخش دیالیز در لنده

افتتاح اولین بخش دیالیز در لنده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحیمی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
سلام و خسته نباشید خدمت پرسنل شبکه بهداشت شهرستان لنده خصوصا اقای خانی که زحمت زیادی در راستای راه اندازی این کار بزرگ کشیدند تا این بیماران دیالیزی راحتتر وبا هزینه های کمتر درمان بشوند .به امید موفقیتهای بیشتر و راه اندازی بخشهای بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار