تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز بررسی و اهمیت اجرای آن تشریح شد که میزان اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه 10 هزار میلیارد ریال اعلام شد.
کد خبر: ۶۹۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 15 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 740 میلیارد ریال تسهیلات برای بازآفرینی شهری در این استان اختصاص داده شد، گفت: از این مبلغ 370 میلیارد ریال سهم بانک های عامل و 370 میلیارد ریال سهم ستاد بازآفرینی شهری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این مبلغ برای ساخت یک‌هزار و 851 واحد مسکونی در محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
وی تصریح کرد: در این طرح به هر متقاضی واجد شرایط 400 میلیون ریال تسهیلات با نرخ کارمزد 4 درصد و 600 میلیون ریال وام با سود 18 درصد پرداخت می‌شود.
عباسی یادآور شد: پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در طرح بازسازی واحدهای مسکونی محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسؤولان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ساماندهی مناطق دارای ساخت و سازهای نادرست و غیراستاندارد، بازگشایی معابر، پیش بینی فضای فرهنگی و ورزشی و ایجاد اشتغال در بخش مسکن از دستاوردهای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.
وی مشارکت شهرداری‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان، اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح تاثیرگذار دانست.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، توصیه کرد: اطلاع‌رسانی از ظرفیت های گردشگری این استان اجرایی شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: معرفی مناطق بکر و دست نخورده گردشگری استان باید به صورت اولویت‌دار از سوی مدیر جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دستور کار قرار گیرد.
وی تأکید کرد: جذب به موقع اعتبارات مربوط به فصل گردشگری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط از دیگر الزامات حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری است.
عباسی ادامه داد: هدایت و حمایت به موقع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دولتی و خصوصی حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری مورد توجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سال گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز بررسی و اهمیت اجرای آن تشریح شد، میزان اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه 10 هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
وی در ادامه تاکید کرد : ارزیابی زیست‌محیطی این پروژه از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی پیگیری شود.
عباسی استفاده از کمیته فرهنگی و گفتمان رسانه‌ای را برای رسیدن به برخی اهداف ستاد اقتصاد مقاومتیچهارمحال و بختیاری مهم عنوان کرد و گفت :به‌منظور فعال‌سازی کمیته فرهنگی و گفتمان رسانه‌ای از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاوه بر رسانه ملی باید از ظرفیت مطبوعات، خبرگزاری ها، رسانه‌های جمعی و فضای مجازی بهره برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار