امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده به منظور رفع مشکل مسکن مردم یزد شد.
کد خبر: ۶۹۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 15 December 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع مسئولان بنیاد مسکن استان یزد با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف رسیدگی به مشکلات مسکن محرومان توسط امام راحل تاسیس شد، اظهار داشت: امروز به نظر می‌رسد بنیاد مسکن از این هدف فاصله گرفته است.
وی تاکید کرد: دغدغه مسئولان در بنیاد مسکن باید تامین مسکن برای محرومان باشد و برای این مهم باید برنامه ریزی درستی انجام شود.
ناصری تصریح کرد: در چند ماه اخیر شاهد رشد شتابنده قیمت مسکن بودیم که در چنین شرایطی بسیاری از افراد جامعه دیگر قادر به تامین و تهیه مسکن نیستند که باید برای این افراد نیز چاره اندیشی شود و بنیاد مسکن باید رسیدگی به آنها را در دستور کار خود قرار دهد.
امام جمعه یزد با برشمردن برخی راهکارهایی که می تواند مشکل مسکن محرومان و افراد کم درآمد جامعه را حل کند، خاطرنشان کرد: احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده در یزد می تواند به تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه کمک کند.
وی با بیان اینکه زمانی در کشور طرح ساخت مسکن آغاز شد و بسیاری خانه‌دار شدند، افزود: این طرح بسیار خوب بود اما اشکالاتی نیز داشت که مسئولان باید با رفع مشکلات و نواقص آن، بتوانند با اجرای طرح کامل‌تری به خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن کمک کنند.
ناصری تاکید کرد: شایسته است در شهری مانند یزد که بافت فرسوده و قدیمی بسیار دارد، باید طرحی ارائه شود که تا افراد دارای زمین بتوانند اقدام به ساخت و ساز کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: آنچه مسلم است، در شرایط فعلی اقتصادی مردم دیگر توان خرید مسکن ندارند زیرا هزینه های زندگی افزایش یافته بنابراین دست اندرکاران و متولیان امر باید به هر شکلی که امکان دارد، راهی برای خانه دار شدن این افراد پیدا کنند و با برنامه ریزی درست و اصولی، اقدام به عملیاتی کردن طرح‌های خود کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار