کشاورز:با بیان اینکه از بانک‌­ها خواستاریم همکاری کنند تا این صنعت احیا و اشتغالزایی افزایش یابد، مطرح کرد: همچنین تلاش بر آن داریم که به کارگاه­‌های تعطیل و نیمه تعطیل ورود کرده و مشکلاتشان را بررسی و آن­ها را راه ‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۶۹۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 13 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:مجید کشاورز اظهار داشت : وام ویژه قالیباف­‌ها به دو نوع مستقل برای افرادی که در منزل خود به قالیبافی مشغول­ند و پشتیبان برای گروه­‌های حدود ۲۰ نفره، با سود ۴ درصدی پرداخت می­‌شود.

وی افزود: فرد پشتیبان حدود ۲۰ قالیباف را به صورت متمرکز در یک کارگاه یا غیرمتمرکز در مناطق مختلف در مجموعه خود گرد می‌آورد و بر اساس تقاضای بازار به آن­ها برای بافت قالی الگو می‌دهد.

کشاورز بیان کرد: این بافت‌ها بر اساس نیاز بازار و جمع‌آوری شده توسط پشتیبان، خود برای قالیباف باعث انگیزه و دلگرمی بوده زیرا دیگر از فروش قالی خود اطمینان دارد و منتظر دلال یا خریداری برای خرید فرش خود نمی­‌ماند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا با اشاره به شرایط اخذ تسهیلات ویژه قالیبافان بیان کرد: فرد باید کارت قالیبافی به همراه گواهینامه فنی و حرفه‌­ای داشته باشد و پس از آن با بازدید­های صورت گرفته توسط ما و استان در صورت تایید شخص یا پشتیبان به بانک برای گرفتن وام معرفی می­‌شوند.

کشاورز عنوان کرد: در ۳ ماهه­ اخیر که این طرح در حال اجرایی شدن است، ۲ پشتیبان مشغول به کار شده و تا پایان سال ۴ مجموعه­ دیگر نیز کار خود را شروع می‌­کنند.

وی با بیان اینکه از بانک‌­ها خواستاریم همکاری کنند تا این صنعت احیا و اشتغالزایی افزایش یابد، مطرح کرد: همچنین تلاش بر آن داریم که به کارگاه­‌های تعطیل و نیمه تعطیل ورود کرده و مشکلاتشان را بررسی و آن­ها را راه ‌اندازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار