در نشست پرسش و پاسخ دانش آموزان با مسئولین بویراحمد مطرح شد:
نشست پرسش و پاسخی با حضور برخی مسئولان شهرستان بویراحمد در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی برگزار شد.  
کد خبر: ۶۹۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴ 13 December 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست پرسش و پاسخی با حضور برخی مسئولان شهرستان بویراحمد در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی برگزار شد.
 
در این نشست معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: آموزش از مولفه های مهم تغییر در جوامع بشری است که باید به این مقوله مهم نگاه ویژه ای در جامعه داشته باشیم.
 
فرماندار بویراحمد پیگیر کمبود فضای فیزیکی هنرستان آیت الله ملک حسینی باشد / کناری : آب رودخانه دشتروم را به سد شاه قاسم می بریم/ یک کارخانه آب معدنی ۸۰۰ میلیون جریمه شد / در نزاع جمعی در رتبه های آخر هستیم
 
فرماندار پیگیر کمبود فضای فیزیکی باشد
فرامرز روزبهی با بیان اینکه هنرستان کشاورزی در سال گذشته در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردابی با مشارکت آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات راه اندازی شد گفت: این هنرستان از نظر فضای آموزشی با مشکلاتی مواجه است که انتظار می رود با پیگیری فرماندار محترم فضای فعلی به صورت مستقل در اختیار هنرستان قرار بگیرد.
وی به مشکلات مرکز تحقیقات در راه اندازی این هنرستان جهت تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی اشاره کرد و از مسئولان آموزش وپرورش  استان خواست تا در زمینه تامین مواد غذایی این هنرستان را که به صورت شبانه روزی اداره می شود یاری نماید.

تربیت دانش آموزان ماهر و خلاق  و وفادار به ارزشهای ملی و دینی در فرآیند توسعه بسیار مهم است.
 
فرماندار بویراحمد پیگیر کمبود فضای فیزیکی هنرستان آیت الله ملک حسینی باشد / کناری : آب رودخانه دشتروم را به سد شاه قاسم می بریم/ یک کارخانه آب معدنی ۸۰۰ میلیون جریمه شد / در نزاع جمعی در رتبه های آخر هستیم

پرسش و پاسخ ۴۰ سالگی انقلاب برگزار خواهد شد
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در این نشست پرسش و پاسخ دانش آموزان با مسئولان نیز با تقدیر وتشکر از حضور فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی و استانی در این هنرستان گفت: قرار گرفتن در مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار امروز یکی از آرمانهای مهم جامعه بشری است.

سید ولی موسوی گفت: تربیت دانش آموزان ماهر و خلاق  و وفادار به ارزشهای ملی ودینی در فرآیند توسعه بسیار مهم است.

وی هدف اصلی از تشکیل این جلسه را ایجاد فضای تعامل و گفتگو و مطالبه گری دانش آموزان به عنوان مدیران و آینده سازان جامعه اسلامی با مسئولان به صورت چهره به چهره و رو در رو عنوان کرد.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه در نظام اسلامی بین مردم و مسئولان هیچ فاصله ای نیست گفت: مهمترین رسالت مسئولان پاسخگویی به مطالبات مردم وخدمت به آنان است.

موسوی افزود : امروز دانش آموزان به عنوان مدیران آینده کشور باید با تمرین مطالبه گری از مسئولان و شناخت دقیق از فرصتها زمینه های حضور خود را در توسعه کشور فراهم نمایند.

وی گفت: امروز مسئولان در میان دانش آموزان آمده اند تا بدانند مطالبات امروز دانش آموزان از آنان چیست و دانش آموزان بتوانند به صورت صریح وشفاف سوالات خود را مطرح نمایند.

وی از برگزاری نشست پرسش پاسخ با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر خبرداد وگفت: در این نشست از ۴۰ نفر از  دانش آموزان نمونه اخلاقی ،علمی و همکارانی که در ارتقاء کیفی سازی آموزش در این هنرستان نقش افرین بودند تجلیل خواهد شد.

در ادامه این نشست دانش آموزان سوالات خویش را به صورت کتبی وشفایی در حضور مسئولان مطرح کردند و مسئولان نیز با صبر و حوصله به سوالات دانش آموزان در بخشهای مختلف پاسخ دادند.
پاسخ فرماندار بویراحمد به سوالات دانش آموزان
فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست صمیمی گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید با همکاری مربیان و معلمان به سمت مسئولیت پذیری هدایت شوند.

شاهرخ کناری با بیان اینکه دانش آموزان در دوران دفاع مقدس که کم وسن وسال بودند با احساس مسئولیت و موقعیت شناسی و تحمل سختیها توانستند به خوبی جنگ را اداره کنند گفت: دانش آموز باید با سجایای زیبای اخلاقی ادب ،متانت و عشق به هم نوع شخصیت  شاکله شخصیتی خویش را شکل دهد تا بتواند به کمالات انسانی دست یابد.

فرماند بویراحمد با ابراز رضایت وخوشحالی از حضور در جمع دانش آموزان به ظرفیتها و پتانسیلهای کشور در ابعاد گوناگون اشاره کرد و گفت: وجود نیروی انسانی توانمند، منابع غنی نفت وگاز ،معادن ،آب و فناوریهای علمی و تحقیقاتی از مزیتهای خوب کشور ماست که باید با فرهنگسازی و استفاده درست  بتوانیم در مسیر توسعه پایدار حرکت نماییم.
 
فرماندار بویراحمد پیگیر کمبود فضای فیزیکی هنرستان آیت الله ملک حسینی باشد / کناری : آب رودخانه دشتروم را به سد شاه قاسم می بریم/ یک کارخانه آب معدنی ۸۰۰ میلیون جریمه شد / در نزاع جمعی در رتبه های آخر هستیم

یاسوج دارای تل کابین خواهد شد

فرماندار بویراحمد در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان در رابطه با توسعه زیرساختهای گردشگری در شهرستان بویراحمد گفت: در سالهای گذشته  اقدامات خوبی برای توسعه زیرساختهای گردشگری  انجام گرفته که با بهره برداری کامل از آنها نیاز شهرستان بویراحمد مرتفع خواهد شد.

کناری احداث هتل ۵ ستاره ،پارک آبی ،تل کابین را از مهمترین طرحهای بخش  گردشگری برشمرد و گفت: سرمایه گذار تل کابین از تپه نور الشهدا تا بالای آبشار مشخص شده که در آینده نزدیک یاسوج دارای تل کابین خواهد شد که نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری خواهد داشت.

وی گفت:  برای پارک آبی یاسوج و هتل ۵ ستاره ۳۷ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی پرداخت شده است که هتل ۵ ستاره شهر یاسوج تا نیمه اول سال ۹۸  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
فرماندار بویراحمد پیگیر کمبود فضای فیزیکی هنرستان آیت الله ملک حسینی باشد / کناری : آب رودخانه دشتروم را به سد شاه قاسم می بریم/ یک کارخانه آب معدنی ۸۰۰ میلیون جریمه شد / در نزاع جمعی در رتبه های آخر هستیم

اضافه شدن ۴۰ هکتار پارک به فضای سبز شهر یاسوج

وی از اضافه شدن ۴۰ هکتار پارک به فضای سبز شهریاسوج خبرداد وگفت: فعالیتهای خوبی در دولت تدبیر وامید در شهر یاسوج  برای توسعه زیرساختهای گردشگری انجام گرفته که که برای گردشگران مشکلی نخواهیم نداشت.

وی از کمک ۸۰۰میلیون تومانی به اوقاف برای تکمیل پروژه های عمرانی در بقاع متبرکه که زیارتگاه مردم هستند خبرداد وگفت: تا پایان نیمه اول سال ۹۸  قریب به ۸۰ میلیارد تومان پروژه در بخش گردشگری به بهره برداری می رسد.

وی از هدایت  آب رودخانه های فصلی منطقه دشت روم برای استفاده از سد شاه قاسم در فصلهای بهار و تابستان خبرداد و گفت: برای ایجاد کانال از رودخانه دشت روم تا سد شاه قاسم ۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است .

حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی در شورای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد

فرماندار بویراحمد در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان در رابطه با مشکل فضای آموزشی هنرستان آیت الله ملک حسینی که در یک محیط اداری واقع شده است گفت: این موضوع را با دعوت از مسئولان مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی و آموزش وپرورش در شورای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد مطرح و برای حل آن چاره اندیشی می کنیم.
 
فرماندار بویراحمد پیگیر کمبود فضای فیزیکی هنرستان آیت الله ملک حسینی باشد / کناری : آب رودخانه دشتروم را به سد شاه قاسم می بریم/ یک کارخانه آب معدنی ۸۰۰ میلیون جریمه شد / در نزاع جمعی در رتبه های آخر هستیم

هرکس مهارتی داشته باشد می تواند با داشتن طرح اشتغالزایی تسهیلات کم بهره در یافت کند

فرماندار بویراحمد در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان در باره آینده شغلی دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش گفت: رشته های فنی و حرفه ای به دلیل کسب مهارت می توانند در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی حرکت کنند .

وی گفت: در شهرستان بویراحمد هرکس مهارتی داشته باشد می تواند با داشتن طرح اشتغالزایی تسهیلات کم بهره با سود ۶ درصد در یافت کند.

کناری گفت: جهت طرحهای اشتغالزایی که موجب رونق تولید واشتغال شوند تا سقف ۶ میلیارد تومان در استان و ۱۰ میلیارد تومان در کشور می توانیم مصوب کنیم و پرداخت نماییم و اعلام می کنیم هرکس حرفه ای دارد بالاخص در طرحهای حوزه روستایی آماده  همکاری هستیم.

جریمه ۸۰۰ میلیونی کارخانه های آب معدنی

فرماندار بویراحمد در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانش آموزان در رابطه با گرانی و نظارت بر بازار نیز گفت: بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم همه جانبه و ظالمانه دشمنان است که پیشرفت ملت ایران را نمی خواهند و بخشی از آن ناشی از سوء مدیریت ها و خود تحریمی هاست.

وی با بیان اینکه در یک مورد کارخانه های آب معدنی از سوی تعزیرات حکومتی ۸۰۰میلیون تومان جریمه شده اند گفت:  مردم می توانند فروشندگانی را که کالاها را به بهانه تحریم بیشتر از قیمت درج شده به مصرف کننده بدهند به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا در اسرع وقت به پرونده آنها رسیدگی شود.

از نظر نزاع های دست جمعی جز استانهای آخر کشور هستیم

فرماندار بویراحمد در پاسخ به سوالی در رابطه با نزاع های دست جمعی در شهرستان بویراحمد نیز گفت: طبق آمار ارائه شده به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان با افتخار اعلام می کنم استان کهگیلویه وبویراحمد و شهرستان بویراحمد جز استانهای امن کشور هست که از نظر نزاع های دست جمعی جز استانهای آخر کشور هستیم.

وی از قاطعیت نیروی انتظامی برای برخورد با برهم زنندگان امنیت مردم اشاره کرد وگفت: شناسایی و صدور حکم عاملان قتل طلافروشیهای گچساران و یاسوج در کمترین زمان ممکن نشان از اقتدار پلیس و دستگاه قضایی برای مخلان نظم و امنیت مردم دارد.

فرماندار بویراحمد در پایان ضمن تقدیر وتشکر از دغدغه ها و مطالبه گری دانش آموزان به صورت رو درو با مسئولان گفت: این جلسات نقش مهمی در فرهنگ سازی و افزایش آگاهی های اجتماعی دانش آموزان دارد که جای تشکر دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
په مدیر محترم آموزش وپروش کجا تشریف داره که دیگران باید مشکلات مدارسش را حل کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار