مدیر منابع آب شهرستان فیروزآباد گفت: دشت فیروزآباد و میمند که بیشتر چاه‌های آب کشاورزی، شرب و صنعت شهرستان در این دو دشت واقع‌شده، ممنوعه بحرانی است.
کد خبر: ۶۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 12 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:مرتضی رحیمی  با اشاره به این‌که تمام دشت‌های تحت پوشش فیروزآباد ممنوعه است اظهار داشت: در سال‌های پیش میزان بارندگی و درنتیجه میزان تغذیه بسیار کمتر از میزان برداشت بوده است.

وی افزود: تعادل منابع آب بهم خورده و سطح آب در تمام دشت‌ها دچار افت شده است.

مدیر منابع آب شهرستان فیروزآباد بابیان این‌که آمار میانگین بارندگی در فیروزآباد ۴۳۴ میلی‌متر بوده است، ادامه داد: در سالیان اخیر بارندگی به‌شدت روند کاهشی داشته که میانگین در سال پیش به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده و تعادل سفره‌های زیرزمینی این منطقه در قالب منفی شدن است.

رحیمی اضافه کرد: بااین‌وجود میزان برداشت از منابع آب تغییر محسوس نداشته و افت سطح آب زیاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون در حوزه آب نباید ثابت باشد، گفت: قانون باید بر اساس میزان بارندگی و شرایط برداشت از سفره‌های زیرزمینی لحاظ و مدیریت شود.

مدیر منابع آب شهرستان فیروزآباد گفت: جبران کمی آب در راستای طبیعت به همان نسبت که با کاهش بارندگی همراه بوده، باید به همان نسبت برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با طبیعت به‌گونه‌ای رفتار کرد تا اثرات مخرب آن به دلیل دست‌اندازی به آن در آینده گریبان گیر ما نشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار