امام جمعه جهرم گفت:چنانچه نشاط و لذت‌های حلال در جامعه گسترش پیدا کند مقابله با منکرات کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۶۸۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 11 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر بعدازظهر امروز در نشست شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جهرم اظهار داشت: از علل ناکامی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر این است که بیش از آنکه به معروف‌ها پرداخته شود بر مسئله نهی از منکر تمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه در متون دینی، امر به معروف نسبت به نهی از منکر مقدم شده است، افزود: چنانچه معروف‌ها گسترش پیدا کند ریشه بسیاری از منکرات از بین می‌رود.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ارتباط با خدا، جوانان را از گناه دور نگه می‌دارد، تصریح کرد: تاکید بر معروفات کار را در عرصه مبارزه با منکرات آسان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از سیاست‌های کلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان جهرم تاکید بر معروفات باشد، گفت: تسهیل در امر ازدواج و اشتغال از جمله معروفاتی است که نیازمند تحقق آن در جامعه هستیم.

مدبر با تاکید بر اینکه باید آنقدر در باغچه شهرمان گل بکاریم که جای رویش علف‌های هرز نباشد، عنوان کرد: تاکید و اصرار بر اشاعه معروف‌ها صرفاً مشغول شدن به دفع منکرات نیست و در مسئله مقابله با منکر نیز نباید نگاه‌ها تنها بر روی برخی موارد باشد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر جهرم ادامه داد: وقتی صحبت از نهی از منکر به میان می‌آید آنچه در مرحله نخست به ذهن‌ها خطور می‌کند مقابله با بدحجابی است در صورتی‌که این فریضه دینی گستره فراوانی دارد.

وی افرادی که مرتکب منکر می‌شوند را جزء سه دسته عنوان کرد و گفت: این افراد نمی‌دانند یا نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند که مورد نخست نیاز به ابزار هنر و آموزش، مورد دوم نیازمند به اراده لازم و در مورد سوم راهکاری غیر از موارد قبلی برای اصلاحشان نیاز است.

مدبر جامعه را نیازمند نشاط مطلوب دانست که وجود آن ضرورت داشته اما زیرساخت‌هایش فراهم نشده است.

وی ادامه داد: چنانچه نشاط و لذت‌های حلال در جامعه گسترش پیدا کند مقابله با منکرات کاهش می‌یابد.

در این نشست حجت‌الاسلام مدبر به عنوان رئیس ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جهرم معرفی شد.

برچسب ها: امام جمعه ، جهرم ، نشاط ، لذت ، حلال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار