نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مبانی و ارزش های اسلام، همتی بلند برای رسیدن به آرمان های انقلاب و انقلابی گری در راستای استقلال همه جانبه ایران باید محور فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دانشجویان باشد.
کد خبر: ۶۸۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 09 December 2018

به گزارش تابناک تبریز،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار مدیر و اعضای خبرگزاری ایسنا در استان با تاکید بر اینکه قشر دانشجو باید آگاه ترین افراد به مسائل سیاسی باشد، گفت: مراکز علمی باید با ارتقاء آگاهی های سیاسی دانشجویان تحلیل درست و به هنگام از شرایط کشور داشته باشند تا آینده سازان این کشور در مواجه با مسائل روز با بصریت کامل عمل کنند.

امام جمعه تبریز افزود: البته این بدان معنا نیست که دانشجویان سیاست باز باشند، بلکه این قشر باید با پرهیز از جناح بندی های احزاب و افتادن در دام آنها، تقوای دینی و تقوای سیاسی فدای مسائل منافع شخصی و جناحی نکنند.

وی با تاکید بر صیانت از فرهنگ و پاسداری از ارزش های دینی و ملی از سوی قشر آگاه و بیدار دانشجو گفت: بالا بودن سطح وابستگی های فرهنگی جامعه به فرهنگ های بیگانه نظام اجتماعی را با مشکلاتی مواجه ساخته و به قدری خرده فرهنگ های غربی در بین آحاد مردم گسترش یافته که حتی لیست غذاهای مراکز پذیرایی هم دیگر ایرانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حساسیت در برابر دشمن را یکی دیگر از وظایف دانشجوی انقلابی عنوان کرد و تصریح نمود: حراست از استقلال امنیتی، عدم تبعیت از دشمن و داشتن روحیه میهن پرستی جوانان ایران عزیز را برای حرکت در مسیر تعالی کشور در حوزه های مختلف مصمم تر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش آفرینی دانشجویان در ترویج فرهنگ حجاب در جامعه گفت: استقلال فرهنگی و مبارزه با توطئه های دشمنان در این حوزه به نوعی جهاد اکبر در راه آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت خبرنگاران و فعالان رسانه ای، امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه را موضوعی ضروری خواند و گفت: باید با بهرمندی از تجربیات پیشکسوتان کارهای اجرایی را به جوانان انقلابی ریسک پذیر محوّل کرد تا با تلاش آنها قطار کشور را بر ریل پیشرفت و توسعه قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دانشگاه ها سرنوشت آینده کشور را تعیین می کنند چرا که مسئولان نظام از بین فارغ التحصیلان این مراکز علمی انتخاب میشوند از این رو باید به جوانان در دانشگاه ها توجه ویژه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :