مدیرکل بیمه سلامت ایلام؛
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت : نخستین رویداد هم اندیشی بیمه سلامت در راستای حل مسائل حوزه بیمه سلامت و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، پژوهشگران و افراد دارای ایده‌های خلاق اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 09 December 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی در نشست اطلاع‌رسانی نخستین هم‌اندیشی بیمه سلامت با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: رسانه‌های استان به موقع و در قالبی درست اخبار و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان و مشکلات بیمه‌شدگان را مطرح می‌کنند و ما نیز به صورت شفاف پاسخگو عموم می باشیم .

وی بیان داشت : ضرورت دارد در این برهه زمانی حساس به دلیل تحریم‌ها و مشکلات به روش های مختلف در راستای نوآوری و خلاقیت چاره‌اندیشی شود و سازمان بیمه سلامت هم در این راستا اقدام به برگزاری نخستین  رویداد هم‌اندیشی در 6 محور با شاخه های متعدد کرده است .

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان داشت : امیدواریم نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت ، منشاء یک حرکت نوین علمی با دیدگاه‌های کارشناسان و نخبگان در سطح کشور شود و از خروجی‌های این هم‌اندیشی ملی در اصلاح فرایندها ، خدمات و پیشبرد و ارتقاء سلامت استفاده بهینه شود.

وی عنوان داشت : این رویداد داری اهدافی است که از جمله ی آنها : آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت ، ، ترویج بیمه سلامت، یافتن بهترین راه برای برخورداری همه مردم از یک پوشش بیمه‌ای ، چگونگی وضع قوانین و مقررات فرایندهای سازمان‌های بیمه‌گر، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، مدیریت منابع و مصارف، خلق منابع مالی جدید، نظارت بر مراکز طرف قرارداد ، و پیشگیری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این رویداد باعث  مهندسی جدید در ساختار، فرایندها و خدمات بیمه‌ها ایجاد می کند  و خروجی‌ آن نیز  استفاده  بهتر مردم از خدمات حوزه سلامت  و در نتیجه  کاهش هزینه  ها است .

رحیمی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری کمیته‌ها را تشکیل داده و تبلیغات محیطی تا 10 دی ادامه دارد و تا 15 دی‌ماه برای دریافت ایده‌ها فرصت وجود دارد و 15 بهمن نتایج ارزیابی و اعلام خواهد شد.

وی با اشاره یه ایجاد سامانه 1666 برای بیمه شدگان در راستای پاسخگویی به سوالات و پیگیری مشکلات بیمه شدگان افزود : هفته‌ای یک روز این سامانه در اختیار مدیرکل و معاونان برای پاسخگویی به سوالات مردم قرار داد می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به پرداخت مطالبات افزود: در حوزه پرداخت مطالبات نسبت به سایر سازمان‌های بیمه‌گر و بیشتر استان‌ها از شرایط خوبی برخوردار ایم .

وی بیان داشت : مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی استان در سال 1397 70تا مهرماه بیش از 70درصد پرداخت شده است .
دکتر رحیمی گفت: مطالبات بخش خصوصی نیز تا تیرماه تسویه شده و برای داروخانه‌ها بدهی اسفند 96 فعلا پرداخت نشده اما بدهی‌های امسال پرداخت شود و در صدد بروزرسانی پرداخت‌ها می باشیم .

وی با اشاره به پوشش 345هزار نفری بیمه سلامت در استان افزود : بیشترین بیمه شدگان را روستاییان و عشایر به تعداد 220 هزار نفر تشکیل داده اند .

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام ادامه داد: بیش از 63 هزار نفر از کارکنان دولت و 21 هزار 400نفر از سایر اقشار در استان تحت پوشش بیمه می باشند.

وی تصریح کرد : یک هزار 6 نفر نفر تحت پوشش بیمه ایرانیان و 38هزار 700نفر نیز نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
دکتر رحیمی یادآور شد : متاسفانه بار مراجعات مردم به مراکز درمانی از میانگین سالانه کشور بالا تر می باشد میانگین سالانه استان ایلام 29 مورد بوده که این میزان در کل کشور کمتر از 12 مورد است .

وی افزود: مصرف دارو به درستی در استان صورت نمی گیرد و خوددرمانی و درخواست خدمات پاراکلینیکی پزشکان به ییک معضل تبدیل شده است که باعث پرداخت هزینه‌های اضافه می‌شود. /م

 نخستین رویداد ملی هم اندیشی، مهندسی جدیدی در ساختار بیمه ها ایجاد می کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار