معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام اینکه ۳۰ درصد از مدارس موجود در کشور فرسوده هستند، گفت: در سال ۸۲ در حدود ۷۰ درصد از مدارس فرسوده بوده و تنها ۳۰ درصد مقاوم بودند.
کد خبر: ۶۸۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 08 December 2018
مهرالله رخشانی گفت: به‌طور میانگین ۳۰ درصد از مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند.

به گزارش تسنیم، رخشانی در سفر یک‌روزه خود به اسدآباد، اظهار داشت: امروزه به‌ازاء هر دانش‌آموز در سطح کشور ۵.۲ مترمربع فضا در اختیار داریم و این در حالی است که پیش از انقلاب این میزان فضا به‌ازاء هر دانش‌آموز ۱.۵ مترمربع بوده است.

وی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال اخیر ساخت‌وساز و فضا‌های ماندگار بسیار خوبی در کشور انجام شده که مرهون دوره‌های مختلف انقلاب بوده است.

رئیس نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه دهه ۶۰ یکی از دهه‌های مهم در پیک مدرسه‌سازی است، گفت: با تشکیل انجمن خیرین مدرسه‌ساز در سال ۷۷، بسیاری از مدارس به‌کمک این خیران ساخته شد و در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از فضا‌هایی که در اختیار داریم به‌کمک خیران مدرسه‌ساز ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در طول برنامه پنجم و چهارم توسعه ۴ میلیارد دلار از محل اعتبارات ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس تخصیص داده شد که این امر موجب مقاوم‌سازی ۷۰ درصد مدارس شده و حال تنها ۳۰ درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محدود بودن منابع گفت: برای تکمیل فضا‌های آموزشی و مدارس به اعتبارات و خدمات خیرین و نقش‌آفرینی مردم نیازمندیم.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ اعتباری افزون بر ۶۵۰ میلیارد تومان توسط دولت برای پروژه‌های مشارکتی و خیرین مدرسه‌ساز تأمین اعتبار شده که این امر برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز اتفاق خوبی در این رابطه افتاده و ردیف اعتباری خیران به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارتقا و افزایش داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تأکید بر اینکه "فضا‌ها و مدارس را در بحث نوسازی با توجه به محدود بودن منابع باید به‌خوبی بسازیم" گفت: در صورت عدم‌توجه به کیفیت ساخت در نوسازی مدارس و ساخت مدارس همواره باید در گردش ساخت‌وساز و تخریب باشیم که منابع این اجازه را به ما نمی‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار