نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مبارزه به فساد ما را تهدید هم کردند، گفت: در حال حاضر پرونده تهدید در شعبه ۷ دادگستری تهران مفتوح و در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۶۸۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 08 December 2018
امیر خجسته از سوء استفاده ۱۴۷ میلیارد دلاری آقازاده‌ها در دوره‌های مختلف تا کنون رخ داد و گفت: دست سلطان شکر را ما رو کردیم.

به گزارش  فارس، خجسته در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه پیام نور مرکز همدان با بیان اینکه دانشجویان ظلم‌ستیز و انحصارطلب‌ستیز هستند، اظهار کرد: دانشجوی بیدار ظلم‌ستیز و دنبال شفافیت است.

وی با اشاره به اینکه با دیدن شور و شعور دانشگاه به دانشجویان امیدوار شدم، افزود: سال‌ها در مجلس سخنان امروز شما را فریاد کردم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه اگر شفاف‌سازی را مطالبه می‌کردیم وضعیت امروز ما بهبود می‌یافت، تصریح کرد: سخنان دانشجویان باید در رسانه‌ها مطرح شود و مسؤولان پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه قاچاق کالا از مبادی رسمی وارد می‌شود، ادامه داد: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کانتینر کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور شده است و ما با تمام توان در مقابل این فساد و احقاق حقوق مردم ایستاده‌ایم.

خجسته با بیان اینکه اگر جیبمان را ببندیم، دهانمان باز می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز مردم از فساد عصبانی هستند و نباید در مقابل آن سکوت کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مبارزه به فساد ما را تهدید هم کردند، گفت: در حال حاضر پرونده تهدید در شعبه ۷ دادگستری تهران مفتوح و در حال رسیدگی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه مردم زیر بار فشار اقتصادی استخوانشان خرد شده است اظهار کرد: امروز در مجلس اعاده اموال نامشروع مسؤولان را دنبال می‌کنیم چراکه چگونه ممکن است یک مسؤول دارای ۲ هزار میلیارد تومان ثروت باشد؟

وی با اشاره به اینکه با سکوتمان برای مفسدان امنیت ایجاد کردیم و باید آن را بشکنیم، افزود: همه مسؤولان و نمایندگان باید حقوق و اموالشان را در سایت بزنند و با ایجاد شفافیت مردم امیدوار شوند.

خجسته با تأکید بر اینکه باید در مقابل رانت‌ها بایستیم، تصریح کرد: ما مقابل ژن خوب می‌ایستیم.

۲۲ میلیارد ثبت سفارش انجام شد، اما وارداتی صورت نگرفت

وی با اشاره به اینکه ۲۲ میلیارد دلار ثبت سفارش انجام شده و ال سی باز شده، اما کالایی وارد کشور نشده است، ادامه داد: پول به جای دیگری رفته است و واردات کالا انجام نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امضا برای استیضاح یک وزیر جمع می‌کنیم و آن وزیر با بیش از ۲۰۰ رأی برای وزارتخانه‌ای دیگر رأی می‌آورد.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی در رأس امور است، خاطرنشان کرد: یک نهضت ضد فساد در کشور ایجاد می‌کنیم و دانشجویان نیز از آن حمایت کنند چراکه باید به سمت شفافیت برویم و بدانیم که قوا چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

شفافیت آراء در همه دنیا وجود دارد

خجسته با اشاره به اینکه شفافیت آراء در همه دنیا وجود دارد، گفت: امروز کشور ما از دموکراتیک‌ترین کشور‌های دنیا است و هر فردی می‌تواند نظر خود را ابراز کند، اما در نهایت نظام بر اساس تشخیص خود گام برمی‌دارد.

وی در ادامه از طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان در مجلس خبر داد که در موعد رسیدگی قرار گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شفافیت باعث نجات کشور می‌شود، گفت: برای شفاف سازی رأی نمایندگان در مجلس افرادی که طرح را امضا کرده بودند در هنگام رأی گیری، رأی منفی دادند در حالی که در همه دنیا شفافیت آراء وجود دارد.

در تعاملات جهانی به دنبال جلوگیری از تضییع حقوق مردم هستیم

وی با بیان اینکه در ارتباط با جهان و کشور‌ها و سازمان‌های مختلف تا جایی پیش می‌رویم که آسیبی به کشور وارد نشود، اظهار کرد: ایران اسلامی در حوزه روابط بین‌الملل نه ظلمی روا می‌دارد و نه ظلم‌پذیر است.

خجسته با اشاره به اینکه امریکا در کنار گذاشتن یکطرفه برجام یک حرکت غیر انسانی و خارج از قواعد بین‌المللی انجام داد، افزود: با این اقدام چگونه می‌توانیم اعتماد داشته باشیم در حالی که ما همواره در چارچوب قوانین حرکت کردیم.

وی با بیان اینکه مخالف تصویب FATF بودم، تصریح کرد: متأسفانه ناظر اجرای این معاهده رژیم جعلی صهیونیستی و عربستان هستند که برای ضربه زدن به ایران هزینه می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چگونه می‌توان هسته مقاومت در کشور‌ها مانند حزب‌الله لبنان را که در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند تروریست خواند، ادامه داد: تا زمانی که چارچوب این معاهده مشخص نشود، مخالف آن هستم.

مسوولان به میان مردم بیایند

وی با بیان اینکه مردم کشور و مسؤولان خود را دوست دارند، خاطرنشان کرد: مردم مسؤولان فاسد را دوست ندارند و هرکس که از چارچوب قانون خارج شود را طرد خواهند کرد.

خجسته در ادامه با بیان اینکه به دنبال تحقق مدیریت یکپارچه شهری یعنی ایجاد پارلمان محلی هستیم، گفت: امروز شورای شهر شورای شهرداری است و دولت در ارائه لایحه طرح جامع شهری تعلل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید کلید شهر در دست شهرداری باشد، اظهار کرد: با اجرای طرح پارلمان محلی نمایندگان مجلس نیز نیازی به دخالت در امور شهری ندارند و به وظایف اصلی خود می‌پردازند.

اتمام پل شهید همدانی نهایتاً تا سال آینده

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکمیل پل شهید همدانی یکی از مطالبات مردم است، افزود: کامل نشدن این پل هزینه‌های سنگینی برای مردم دارد، این پروژه امسال یا سال آینده به اتمام می‌رسد و تلاش می‌کنیم که برای تأمین هزینه‌های آن نیز بودجه‌هایی را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه اجناس تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند و چگونه ممکن است که با ۲۰ درصد افزایش این خلأ‌ها را جبران کرد، تصریح کرد: امروز حقوق ۲ میلیون تومانی بیش‌تر از ۷۰۰ هزار تومان کارایی ندارد چراکه ارزش پول ملی به شدت افت کرده است.

خجسته با اشاره به اینکه ما از بالای شهر نیامدیم که ندانیم در جامعه چه خبر است؟ ادامه داد: یارانه باید متناسب با تورم تعیین شود با قطع یارانه پردرآمد‌ها به قشر آسیب‌پذیر بیشتر رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه آقای نوبخت افزایش قیمت دلار را حباب دانست که بالاخره می‌شکند، خاطرنشان کرد: امروز هم که نرخ دلار به حدود ۱۲ هزار تومان برگشته است قیمت‌ها ارزان نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه ما دست سلطان شکر را رو کردیم، گفت: بسیاری از سلطان‌ها که در کشور به فساد مشغول بودند با برخی از مسؤولان ارتباط داشتند که به دنبال جلوگیری از این اتفاقات هستیم.

وی از سوء استفاده ۱۴۷ میلیارد دلاری آقازاده‌ها خبر داد و افزود: البته این موضوع تنها به دولت فعلی محدود نیست و در همه دولت‌ها رخ داده است.

خجسته با اشَاره به اینکه چه کسی پاسخگوی این سوء استفاده‌هاست؟ تصریح کرد: امروز برای مقابله با جلوگیری از فساد تهدید و تخریب به راه انداختند در حالی که هر کس سندی از من دارد می‌تواند منتشر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار