محیط دانشگاه، محیط جستجو کردن از نقطه نظرات درست در زمینه سیاسی و در زمینه اداره کشور و مسائل کلان دیگر است. دانشجویان بدون شک موتور توسعه کشور و محل رشد و بالندگی کشور هستند. هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای گذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه های خود آغاز کند و نیز به نظرات و انتقادات و پیشنهادات دانشجویان خود گوش فرا داده و به کار گیرد.
کد خبر: ۶۸۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 08 December 2018

آینده بهتر از امروز و متعلق به جوانان است 

علت نامگداری روز دانشجو

16 آذر روز دانشجو اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجوی شهید به نام‌های:( مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، ریچارد نیکسون و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلستان، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال،که در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

نقش دانشجو در جامعه

از دیدگاه امام راحل (ره) دانشگاه به جهت نقش ویژه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود، همواره از اهم امور و مبدأ همه تحولات جامعه است. اصلاحات اجتماعی تابعی از اصلاحات دانشگاه است و آن قدر برای دانشگاه اهمیت قائل هستند که در کلامشان، این نهاد اجتماعی با سرنوشت انقلاب و اسلام پیوند ناگسستنی دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: بارها گفته ام که آینده بهتر از امروز و متعلق به جوانان است اما لازمه آن، باقی ماندن در صراط مستقیم و حرکت مستمر و خستگی ناپذیر است.

رهبر معظم انقلاب، ایجاد شور و نشاط در دانشگاه ها را ضروری دانسته و افزودند: محیط دانشگاه، محیط جستجو کردن از نقطه نظرات درست در زمینه سیاسی و در زمینه اداره کشور و مسائل کلان دیگر است.

دانشجویان بدون شک موتور توسعه کشور و محل رشد و بالندگی کشور هستند. هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای گذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه های خود آغاز کند و نیز به نظرات و انتقادات و پیشنهادات دانشجویان خود گوش فرا داده و به کار گیرد. چون دانشجویان از یک طرف سطح علمی نسبتا بالایی دارند و از طرف دیگر دغدغه های معیشتی کمتری دارد بهتر و آزادانه تر به ابراز عقاید خود می‌پردازد.

خوشبختانه کشور ما دارای زیرساخت های دانشگاهی مناسبی است و با بهره مندی از تعداد بسیار بالای جمعیت تحصیل کرده فرصت خوبی برای توسعه و آبادانی دارد ولی متاسفانه ضعف هایی نیز وجود دارد که باعث شده از این ظرفیت ها بهره لازم گرفته نشود، یکی اینکه هنوز ارتباط بین علم دانشگاه و صنعت برقرار نشده است به طوری که تنها 50 میلیون دلار از صادرات کشور را کالاهای دانش بنیان تشکیل میدهد.در حالی که ایران رتبه 16 تولید علم در جهان و یکی از سریع ترین نرخ های رشد علمی جهان را دارد و دیگر آنکه آن طور که باید و شاید از ظرفیت دانشجویان استفاده نمی‌شود در حالیکه شاهد بوده ایم دانشجویان در طرح هایی مانند جهاد سازندگی و خودکفایی و برآورده ساختن احتیاجات تحریم شده کشور، چه ظرفیت هایی را از خود نشان داده اند لذا امید است زین پس توجه بیشتری به این اعضای سرنوشت‌ساز جامعه شود. در حال حاضر کشور دچار رکود و رخوت شده است که یکی از دلایل آن افزایش سن مسئولان و مدیران است و در حال حاضر جوان گرایی و شفاف سازی مهمترین خواسته دانشجویان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار