دادستان یزد خبر داد؛
دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: به طور متوسط هر هفته دو بار از مراجع مختلف انتظامی شهرستان یزد بازرسی قضائی صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۸۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 08 December 2018

«علی اکبر شمس» در جلسه شورای معاونین دادگستری استان یزد اظهار کرد: با هدف افزایش تعامل، شناسایی نقطه ضعف‏‎ها، تقویت نقاط مثبت و رفع موانع احتمالی، بیش از 50 مورد بازرسی از مراجع انتظامی در شهرستان یزد در هفت ماهه سال جاری صورت گرفته است که آثار بسیار ارزشمند و مثبتی از جمله ارتقاء کیفیت خدمات قضایی و انتظامی به مراجعین و استاندارسازی بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه ها را به دنبال داشته است.
وی از برگزاری 23 مورد دوره آموزشی ویژه ضابطین خبر داد و گفت: با حضور و همکاری معاونین و قضات مجرب دادگستری در سال جاری 23 دوره آموزشی ویژه ضابطین برگزار شده و جهت ارتقاء کیفیت تحقیقات  و رعایت حقوق شهروندی آموزش‏‎ های لازم به ضابطین داده شده است.
این مقام قضایی به اجرای برنامه‏‏‎های تعالی فرهنگی در دادسرای مرکز استان اشاره و عنوان کرد: جلسات متعددی در دادسرای یزد تشکیل و از اساتید بنام اخلاق و سخنرانان مذهبی جهت حضور در جمع کارکنان اداری و قضائی دادسرا بهره گرفته شده که آثار مثبت آن در بازرسی های میدانی و اخذ بازخورد در ملاقات های مردمی مشخص شده است.
وی بر نظارت دقیق و دقت بر حسن اجرای کار تأکید کرد و افزود: پاسخگویی مناسب به مردم، ایجاد فرصت کافی جهت ملاقات مردمی و نظارت دقیق بر مجموعه تحت امر از جمله اقدامات در جهت ارتقاء رضایت‎مندی مردم از دستگاه قضایی است که مدنظر مدیریت دادسرای یزد قرار گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در پایان نیز راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه تصادفات را نیز ضروری دانست و گفت: تشکیل شورای حل اختلاف ویژه تصادفات، اقدامی به نفع مردم، دستگاه قضایی و بیمه‏‎هاست تا پرونده های موضوع تصادف حتی الامکان سریعتر رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار