عضو هیئت‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره):
عضو هیئت‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ضمن اشاره به موفقیت های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی، گفت: آینده انقلاب اسلامی بی‌تردید روشن است.
کد خبر: ۶۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 08 December 2018

حجت‌الاسلام جواد سلیمانی در جمع مردم مهریز و در مسجد باقر خان این شهرستان گفت: اقتدار و استقلال 40 ساله انقلاب اسلامی و به پشتوانه آن، پیشرفت‌های خیره‌کننده ایران، به کشورهای مسلمان منطقه نشان داد که می‌توان حکومت بر پایه اسلام تشکیل داد. بنابراین بیداری اسلامی با الگوپذیری از انقلاب اسلامی در منطقه ایجاد شد.

وی با اشاره به تاریخ صدر اسلام و سختی‌هایی که پیامبر و اصحاب ایشان برای برپایی حکومت اسلامی کشیدند تأکید کرد: پیامبر در زمان رحلت، به مسلمانان و پیروان خود هشدار داد که مرحله اول آزمایش الهی و تحمل سختی‌ها، حضور در جهاد و چشیدن زخم شمشیرها آسان‌تر است از مرحله دوم که شامل دوری از هوا و هوس در زمان امنیت و آرامش می‌شود.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بابیان اینکه عثمان، فریفته دنیا بود و می‌توانست با معاویه که او نیز کاخ‌نشین و اهل مال و مقام بود، کنار بیاید خاطرنشان کرد: عثمان حضرت علی(ع) را نمی‌توانست تحمل کند، زیرا امیرالمؤمنین علی (ع) اهل دنیا نبود و هرگز درراه احقاق اسلام و اجرای عدالت باکسی مصالحه نمی‌کرد و مثل شیر در مقابل مخالفان حکم الهی می‌ایستاد.

سلیمانی بابیان وقایع تاریخی گریزی به وضعیت سیاسی امروز زد و اظهار داشت: امروز هم پس از انقلاب و جنگ تحمیلی و تقدیم شهدا و ایثار جان‌ها و خون‌ها، هنگام آبادانی کشور، اما عده‌ای در مقابل آرمان‌های شهدا و رهبری ایستاده‌اند و به‌جای برپایی تمدن اسلامی به کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی روی آورده‌اند و انقلاب را از مسیر واقعی خود منحرف کرده‌اند.

وی به توکل و آینده‌نگری امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی، در بهت و حیرت اطرافیان معتقد بود شاه خواهد رفت و انقلاب خواهد شد و احکام اسلامی در جامعه پایه‌ریزی می‌شود و مردم تحت لوای امام حسین(ع) تا ظهور امام زمان (عج) ایستادگی می‌کنند. امروز نیز با مشاهده شجاعت مدافعان حرم و جوانان رعنایی چون شهید حججی به این باور رسیده‌ایم که می‌شود به دنیا پشت پا زد و زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت و نابودی ظلم و ظالم فراهم کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان تفاوت شیعه انگلیسی و شیعه مبتنی بر ولایت‌فقیه عنوان کرد: شیعه انگلیسی با ترویج خرافات و دور کردن مردم از اسلام ناب محمدی و تیز کردن آتش خشم و نفرت اهل تسنن، در فکر تخریب چهره دین در برابر مردم دنیاست.

سلیمانی افزود: اندیشمندان غربی با بررسی منابع اسلامی اظهار کردند که شیعه پرنده‌ای است که یک بال او فرهنگ عاشورا و انگیزه قیام امام حسین(ع) و بال دیگر او، امید برای ظهور منجی عالم بشریت است و اگر ولایت‌فقیه را از آن جدا کنیم، شیعه به‌راحتی از بین خواهد رفت.

این پژوهشگر مسائل سیاسی، هشتاد درصد از مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها را نتیجه سوء مدیریت و ناکارآمدی برخی از مسئولین دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌گوید روابط سیاسی و تجاری با کشورهای اسلامی، این کشورها را مقصد کالاهای صادراتی ایران می‌کند؛ اما عده‌ای مصرانه به روابط خارجی با کشورهای غربی، باوجود بدعهدی‌ها، همچنان چشم امید بسته‌اند.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بابیان اینکه ضدانقلاب و دشمنان غربی، این سوء مدیریت را به‌پای انقلاب می‌گذارند تا مردم را دلسرد کنند خاطرنشان کرد: پس از 40 سال پیمودن راه، اکنون در چند قدمی قله قرار داریم و دشمن به‌جای نشان دادن موفقیت‌ها و این راه طولانی که مردم پشت سر گذاشته‌اند، چاله‌ها و مشکلات را به رخ مردم می‌کشد.

سلیمانی تأکید کرد: حضرت اباعبدالله(ع) می‌فرمود با خون ما، جامعه بیدار می‌شود. امروز نیز باور داریم این دوران سخت خواهد گذشت و آینده انقلاب اسلامی که در آستانه 40 سالگی است، بی‌تردید روشن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار