مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در ژاپن در حال برگزاری است و در ترکیب تیم ملی ایران ۲ بازیکن از قم حضور دارند اما سرمایه‌های هندبال بانوان قم مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۶۸۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 06 December 2018

به گزارش تابناک، مسابقات هندبال زنان قهرمانی آسیا در شهر کوماموتوی ژاپن برگزار می‌شود و تیم ملی ایران تاکنون ۲ بازی در این مسابقات برابر تیم‌های قزاقستان و استرالیا برگزار کرده و در ادامه راه، تیم‌های ژاپن و نیوزیلند را در پیش رو دارد.

در ترکیب ۱۸ بازیکن اعزامی ایران به این مسابقات ۲ بازیکن از استان قم حضور دارند که تنها ملی پوشان ورزش بانوان قم در عرصه بین المللی هستند گرچه این تعداد می‌توانست حتی از عدد ۲ هم فراتر رود اما مصدومیت و البته کج سلیقگی مانع از این امر شد.

محصولات باشگاه قمی، ستاره های لیگ و تیم ملی

مرضیه افشاری و فاطمه خلیلی، دختران هندبالیست قم، اعضای قمی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن را تشکیل می‌دهند که اولی بازیکن تیم سپاهان اصفهان و دیگری عضو تیم هندبال شهید چمران لارستان است اما هر دو نفر، پرورش یافته در باشگاه شناخته شده هندبال قم، هدف پویان جوان هستند.

فاطمه خلیلی با وجود این که در ابتدای جوانی قرار دارد اما سومین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می‌کند و سنگربان اصلی تیم ملی است به طوری که او پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ اندونزی و ۲۰۱۷ کره جنوبی سنگربان تیم ملی بود و اکنون سومین بار در این مسابقات شرکت کرده است.

فاطمه خلیلی دروازه بان قمی تیم ملی هندبال بانوان

مرضیه افشاری نیز در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ اندونزی در تیم ملی حضور داشت اما مسابقات ۲۰۱۷ سوون کره جنوبی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد و اکنون با جلب اعتماد مرضیه یوسف سرمربی تیم ملی دوباره در این رقابت‌ها به میدان رفته آن هم در شرایطی که مدت کوتاهی از دوران آسیب دیدگی شدید او از ناحیه کتف گذشته است.

سهم ۲ نفره هندبال قم از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌توانست ۴ نفره باشد اما آسیب دیدگی الناز قاسمی، مهره تأثیرگذار و مهم تیم ملی از ناحیه رباط صلیبی سبب شد این بازیکن قمی این دوره از مسابقات را از دست بدهد.

دیگر بازیکن قمی که شانس حضور در این رقابت‌ها را داشت نوریه عباسی، بازیکن تیم شهید چمران لارستان بود اما نحوه انتخاب بازیکنان و فهرستی که مرضیه یوسف اعلام کرد سبب شد روی نام عباسی قلم قرمز کشیده شود.

نوریه عباسی در شرایطی این فرصت را از دست داد که ۳ سال پیش پدیده لیگ برتر هندبال بانوان انتخاب شده بود اما در این فرصت به او میدانی داده نشده و تیم‌های پایه نیز اعزامی به مسابقات مختلف نداشته‌اند و بی توجهی به او و امثال این بازیکن که در لیگ برتر کم نیستند، توازن گزینش در تیم ملی را بر هم زده است.

نکته مهم در این میان، پرورش هر ۴ بازیکن از یک باشگاه قمی به نام هدف پویان جوان است. هدف پویان که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ نماینده قم در لیگ برتر هندبال بانوان بوده اکنون به دلیل نبود حامی مالی نمی‌تواند در لیگ حضور پیدا کند و بازیکنان آن بالاجبار قم را ترک کرده‌اند تا در تیم‌های دیگر بازی کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار