مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی از پرداخت سه هزار فقره تسهیلات اشتغال به زنان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 05 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در نخستین نشست هم‌اندیشی روسا و مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌های منطقه نهم آمایش آموزش عالی کشور در نیشابور گفت: امسال سه هزار فقره وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون ریالی در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی به زنان این استان پرداخت شده است.

 

فرشته سلجوقی افزود: در این راستا تسهیلاتی نیز از سوی سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره کار به زنان استان پرداخت شده است.

 

وی اظهار کرد: 48 درصد از کارکنان شاغل در بخش دولتی این استان را بانوان تشکیل می‌دهند ولی در استخدام‌های دولتی، زنان از سهم برابر با مردان برخوردار نیستند.

 

سلجوقی تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم سهم زنان در این حوزه ها تعدیل شده است البته اغلب زنان شاغل استان در بخش غیردولتی هستند و مشکل عمده در این بخش عدم برخورداری از ضمانت شغلی و حمایت‌های بیمه‌ای برای زنان است.

 

وی افزود: در برنامه ششم توسعه هفت راهبرد استانی برای این موضوع در نظر گرفته شده تا تعداد بیشتری از زنان شاغل در نظام جبران خدمت و مزدبگیری زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

 

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: به کارگیری مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین از ویژگی‌های حوزه بهداشت و درمان نیشابور است.

 

فرح بابایی افزود: سلامت نیمی از جامعه در گرو سلامت زنان است و عدم توجه به نقش محوری زنان در خانواده بر سلامت فرزندان تاثیر می‌گذارد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: برای اولین بار در کشور برنامه‌های نظارتی و درمانی برای پیشگیری از افسردگی پس از زایمان در نیشابور در دستور کار قرار گرفته است.

 

محسن عظیمی نژاد افزود: در این راستا برنامه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی برای تبیین نقش باورهای زنان توسط چند تیم مطالعاتی در مناطق مختلف نیشابور انجام شده که در مرحله تدوین برای انتشار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار