معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت : این سازمان تسهیلاتی را برای انجام پروژه هایی مرتبط با ایجاد زیرساخت در حوزه گردشگری به متقاضیان ارائه می نماید.
کد خبر: ۶۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 04 December 2018

سعید رضا جندقیان در بازدید از روستاهای بخش مرکزی میبد ، افزود: ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری در استان یزد وجود دارد که مبتنی بر تاریخ بسیار کهن ، ریشه دار و اصیل این منطقه ، همچنین هوشمندی وسازگاری مردمان با طبیعت و شرایط اقلیمی ، فرهنگی و اجتماعی آن پایه گذاری شده است.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: اگر ما بتوانیم از نظر اقتصادی تنها در حوزه گردشگری و خدمات مبتنی بر آن سرمایه گذاری کنیم ، نیاز به نفت و بودجه های مالیاتی نخواهیم داشت.
وی یاد آور شد برای توسعه اشتغال و فعالیت های مبتنی بر گردشگری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نیز وزارت کشور تمهیدات بسیار خوبی را اندیشیده اند و تفاهم نامه هایی با سازمان میراث و گردشگری دراین زمینه ها امضا شده است.
جندقیان در ادامه گفت : با وجود کم کاری های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه از 280 میلیارد ریال برای کمک به 280 روستای هدف گردشگری از بین 500 روستا طی 5 سال با دادن هزینه ای به مبلغ 100 میلیون تومان به هر روستا ، 55 درصد تعهدات طی دو سال انجام شده است.
وی گفت : استان یزد با توجه به قابلیت هایی که دارد ممنوعیت و محدودیتی برای پرداحت تسهیلات با هدف حمایت از پروژه های زیرساختی در حوزه گردشگری با توجه به توان باز پرداخت اقساط ندارد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همراهان از حمام سنتی حسن آباد، آسیاب آبی بیده و گیلون ، روستای هدف گردشگری مزرعه کلانتر و قلعه وزیر رکن اباد بازدید کردند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار