در حالی که هر سال با شروع فصل سرما قیمت مرغ کاهش می یافت یا حداقل به ثبات می رسید اما امسال برعکس تمام سال ها، قیمت مرغ مانند گوشت قرمز، همچنان روند افزایشی دارد به طوری که روز گذشته میانگین قیمت مرغ به 11 هزار و 600 تومان رسید و بین 11 هزار و 300 تا 12 هزار و 200 تومان متغیر بود.
کد خبر: ۶۸۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 04 December 2018

در حالی که هر سال با شروع فصل سرما قیمت مرغ کاهش می یافت یا حداقل به ثبات می رسید اما امسال برعکس تمام سال ها، قیمت مرغ مانند گوشت قرمز، همچنان روند افزایشی دارد به طوری که روز گذشته میانگین قیمت مرغ به 11 هزار و 600 تومان رسید و بین 11 هزار و 300 تا 12 هزار و 200 تومان متغیر بود.شهروندی که دو هفته پیش مرغ را کیلویی 9 هزار و 700 تومان خریداری کرده بود و روز شنبه ناگزیر به خرید آن به قیمت 12 هزار تومان شد، از شرایط پیش آمده گلایه داشت و خواستار بهبود شرایط از سوی دولتمردان بود.
وی افزود: مدتی است گوشت قرمز را به دلیل قیمت بالای آن از سبد مصرفی خانوار حذف کرده ایم و تنها گوشت سفید مصرف می کنیم اما قیمت گوشت مرغ هم به شدت رو به افزایش است.یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: از ابتدای امسال قیمت مرغ همچنان روند افزایشی دارد و گرما و سرما و حتی عرضه و تقاضا هم گویا در قیمت آن تأثیری ندارد.
وی اظهار کرد: متأسفانه مدیریتی در بازار وجود ندارد و تمام قیمت ها به شکل خودسرانه افزایش می یابد و ناگزیر باید مرغ را از سبد مصرفی خود حذف کنیم.در همین باره «حسین قاسم زاده» رئیس اتحادیه مرغ فروشان و قصابان گفت: قیمت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و نمی توان برای آن قیمتی را مصوب کرد و در غیر این صورت دولت باید شرایطی را فراهم کند که تولیدکنندگان در این زمینه متضرر نشوند.
وی خاطرنشان کرد: تولید کننده تمام ملزومات تولید را به شکل آزاد خریداری می کند در نتیجه ناگزیر به افزایش قیمت تمام شده می شود.
وی اضافه کرد: میانگین قیمت هر کیلو مرغ در بازار 11 هزار و 600 تومان و حداقل 11 هزار و 300 و حداکثر 12 هزار و 200 تومان است.وی اضافه کرد: همیشه این موقع از سال ریزش قیمت مرغ را داشتیم اما امسال به واسطه گران شدن گوشت قرمز، استقبال از مرغ بیشتر شده است که تأثیر مستقیمی در افزایش قیمت آن دارد.
وی با اشاره به قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: گرانی گوشت قرمز و تولید کم مرغ، از دلایل اصلی افزایش قیمت آن محسوب می شود چون تولیدکنندگان پس از ماه محرم با مشاهده ریزش قیمت، کمتر به جوجه ریزی اقدام کردند.
وی ادامه داد: در حالی که قیمت گوشت قرمز روند صعودی دارد، طی 10 روز اخیر قیمت دام زنده 6 هزار تومان افزایش یافت در نتیجه اگر این روند ادامه داشته باشد، بعید می دانم قیمت مرغ کاهش یابد.«قاسم زاده» اضافه کرد: هر سال در این فصل اگر قیمت مرغ کاهش نمی یافت حداقل تثبیت می شد اما امسال برخلاف پیش بینی ما قیمت ها افزایش یافت./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار