رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: آملی لاریجانی: درخواست دیدار وزیر خارجه انگلیس را رد کردم/دادستان اصفهان: جرم تجاوز در مدرسه پسرانه اصفهان اثبات نشده است/ساخت هر متر مسکن چقدر تمام می‌شود؟/منظم‌ترین‌های مجلس را بشناسید و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 03 December 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

صالحی امیری: حکم ۱۰ماه زندان برای الیاس نادران قطعی شده

صالحی امیری عضو کابینه دولت یازدهم گفت که حکم زندان نادران در تجدید نظر تأیید و قطعی شده، به اجرای احکام رفته است ولی آدرسی که آقای نادران داده طرف گرگان است که نشان می دهد سیاست اخلاقی یعنی چه؟ این را باید مردم بدانند، کسانی که ادعای انقلابی گری دارند، حالا که به قانون رسیدند آدرس جعلی می دهند و این برای سیاسیون فاجعه است. وی همچنین گفت: در دادگاه باز هم ثابت شد حرف های آقای کریمی قدوسی به نقل از آقایان نادران و توکلی بود. حرف هایی که مشخص شده بود حقیقت ندارند و آقای کریمی قدوسی هم از من طلب حلالیت کرد. من قبول کردم اما آقای نادران حاضر به عذرخواهی کتبی نشد و در دادگاه محکوم به ده ماه حبس شد.

اکرمی: دیگر نباید برای سخنان احمدی‌نژاد وقت بگذاریم

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به اظهارات رییس دولت‌های نهم و دهم مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی یارانه گفت: لازمه جامعه آزاد این است که هر فردی نظر و اندیشه خود را به جامعه بگوید و دلایل آن را هم مطرح کند تا جامعه او را بهتر بشناسند و وجود یا عدم وجود اساس و پایه برای آن اظهارات را تشخیص دهد. وی ادامه داد: در خصوص آقای احمدی‌نژاد هم به همین شکل است؛ اگر واقعا ایشان فردی کارآمد و کارآفرین بود، در همان هشت ساله ریاست جمهوری، خود را به درستی و با کفایت و درایت نشان می‌داد. در حالی که ما می‌دانیم ایشان بالای هفتصد میلیارد دلار درآمد نفتی در اختیار داشت و متاسفانه جامعه را با تورم دو رقمی، گرانی، مشکلات بین‌المللی و قطعنامه‌های پنج گانه شورای امنیت تحویل دولت بعد داد در حالی که قطعنامه‌ها را هم کاغذ پاره می‌نامید. عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: بر همین اساس هم دیدیم که ایشان بعد از یک دوره داوطلب ریاست‌جمهوری شد و شورای نگهبان او را تایید نکرد. امروز هم عدم کارآمدی احمدی‌نژاد برای جامعه مشخص شده و برخورد مقامات با ایشان مشخص است. معتقد هستم دیگر نباید برای این فرد و سخنانش وقت بگذاریم.

آملی لاریجانی: درخواست دیدار وزیر خارجه انگلیس را رد کردم

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همه قوا در جمهوری اسلامی مستقل هستند، تاکید کرد: کشورهای خارجی، باید ردای تکبر را از تن به در کنند و مقاماتی نظیر وزیر خارجه انگلیس بدانند در جایگاهی نیستند که بخواهند به قوای نظام اسلامی در انجام وظایفشان هشدار دهند. رئیس قوه قضاییه افزود: به دلیل همین تکبرورزی در گفتار و رفتار، با وجود تقاضای مکرر وزیر خارجه انگلیس برای ملاقات با مسئولان قضایی جمهوری اسلامی، هیچ یک از مسئولان دستگاه قضا وقت ملاقات ندادند تا امثال آقای هانت متوجه شوند با مردم و مسئولان ایران باید با لحن و ادبیات شایسته صحبت کنند.

لاریجانی: درباره مسائل به جامانده از سال ۸۸، شمخانی در حال پیگیری است

علی لاریجانی در نشست خبری خود درباره حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز اظهارنظر کرد. او گفت: درباره مسائل به جامانده از سال ۸۸، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و علی شمخانی در حال پیگیری هستند. وی تصریح کرد: در شرایط فعلی با وضعیتی که کشور دارد هرگامی در جهت وحدت ملی ضروری است.

بهزاد نبوی: یکی از مخالفان بعد خروج ترامپ از برجام سجده شکر کرد

بهزاد نبوی در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی گفت: شنیدم یکی از دوستان قدیم که امروز در جمع تندروهاست بابت اینکه ترامپ از برجام بیرون آمده، سجده شکر به جای آورده است.

دادستان اصفهان: جرم تجاوز در مدرسه پسرانه اصفهان اثبات نشده است

انتشار تصاویر و فیلمی کوتاه از تجمع والدین مدرسه پسرانه ای در ناحیه چهار اصفهان صبح امروز دوشنبه در شبکه های اجتماعی با موضوع تعرض به دانش آموزان، موجی از نگرانی را بین کاربران و خانواده های اصفهانی ایجاد کرد. امروز در اصفهان شایعه شده است فردی غیر از کادر آموزشی این مدرسه به چند دانش آموز تعرض کرده است. علی اصفهانی دادستان اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع 10 آذر امسال با شکایت چهار نفر از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس شهر اصفهان به دستگاه قضایی اعلام شد. وی اضافه کرد: در این گزارش اعلام شد که فردی که یکی از اولیای همان مدرسه و عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است تعدادی از دانش آموزان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.دادستان اصفهان افزود: پس از اعلام گزارش به دستگاه قضایی، تحقیقات مقدماتی صورت گرفت و دانش آموزانی که ادعای تعرض جنسی در مورد آنها اعلام شده بود به پزشکی قانونی معرفی شدند. وی تصریح کرد: متهم نیز دستگیر و تاکنون موضوع را انکار کرده است و تحقیقات مقدماتی در باره ابعاد این ماجرا همچنان ادامه دارد و خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد. اصفهانی با تاکید بر قاطعیت، دقت و سرعت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم گفت: والدین و خانواده ها مطمئن باشند که اگر جرم این فرد که خود نیز از اولیای دانش آموزان است اثبات شود توسط دستگاه قضایی مجازات می شود.

نرگس محمدی از دادستان تهران درخواست آزادی مشروط کرد

محمود بهزادی راد عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به نامه اخیر نرگس محمدی که از زندان برای دادستان تهران نوشته است اظهار داشت: موکلم در این نامه درخواست هایی را از دادستان تهران از جمله آزادی مشروط مطرح کرده است. این وکیل دادگستری با اشاره به عمل جراحی موکلش در تاریخ هفتم تیر امسال افزود: طبق نظر پزشکان، محمدی پس از عمل جراحی باید تحت مراقبت های ویژه در بیمارستان قرار می گرفت اما متاسفانه به زندان منتقل شد. بهزادی راد گفت: پزشکان متخصص معتقدند موکلم باید تحت مراقبت های پزشکی در بیمارستان قرار گیرد و نامه های پزشکان نیز مبنی بر ضرورت بستری شدن موکل در بیمارستان به زندان ارائه شده است.

وزارت اقتصاد و حسابداران دو شمشيرزن با يك هدف اند

فرهاد دژپسند، وزير اقتصاد در مراسم روز حسابدار گفت: حسابدارى يكى از اركان وزارت اقتصاد و دارايى است. اگر حوزه حسابدارى را به خوبى بشناسيم و از ظرفيت ها استفاده كنيم، در حكمرانى كمك موثرى خواهد داشت. وزارت اقتصاد و دارايى از همين دريچه بايد به نقش حسابداران اهميت ويژه اى قائل شود. وزارت اقتصاد نبايد درگير تصدى امر حسابرسى شود مگر در موارد خاص و درواقع اين وظيفه را بايد حسابداران انجام دهند. ما به شدت به حسابداران نياز داريم و هرچه زمان مى گذرد اين نياز ابعاد گسترده ترى پيدا مى كند. وزارت اقتصاد براى وسيع كردن ارتباط با جامعه حسابداران نبايد از تلاشى دريغ كند و حسابداران نيز بايد در كنار ما باشند درواقع ما دو شمشير زن هستيم با يك هدف مشترك.

استیضاح وزیر علوم حتمی است

زاهدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به اینکه برای طرح استیضاح وزیر به امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان نیاز است لذا مطمئنا از این لیست امضاکنندگان ۱۰ نفر باقی خواهند ماند، بنابراین طرح استیضاح وزیر علوم حتمی است. عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به دلایل استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره و اظهار کرد: ضعف مدیریت در سطح کلان در دانشگاه‌های مطرح کشور، مباحث بودجه‌ای از جمله بودجه پژوهشی، بودجه تجهیزات و ...، درست اجرا نشدن برنامه آمایش سرزمینی در حوزه آموزش عالی از مهم‌ترین دلایل طرح استیضاح وزیر علوم هستند./ایسنا

ساخت هر متر مسکن چقدر تمام می‌شود؟

فرشید حاجت پور، دبیر انجمن انبوه سازان درباره هزینه تمام شده برای ساخت هر متر مربع مسکن به خبرآنلاین گفت:‌ هر چند قیمت ها دائما در حال تغییر هستند اما برآوردها نشان می دهد هزینه ساخت مسکن افزایش قابل توجهی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. ️نسبت به سال گذشته هزینه ساخت افزایش ۱۰۰درصدی داشته یعنی هزینه ساخت هر متر مربع حدود ۳میلیون تومان است که به عبارت بهتر سال گذشته و قبل از شوک های وارد شده به بازار ارز، سکه و طلا و سایر بازارهای موازی، هزینه ساخت هر متر مربع مسکن برابر با ۱.۵ میلیون تومان بود. اگر دولت اقدام فوری نکند امکان افزایش هزینه های ساخت مسکن وجود دارد.

نمی‌دانم رییس‌جمهور کی و کجا با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرده است.

سبحانی نیا عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نمی‌دانم رئیس جمهور مخالفت خود را با افزایش قیمت خودرو در کجا و در چه تاریخی اعلام کرده است و باید از همان مسئولان وزارت صمت بپرسید. باید قیمت خودرو افزایش یابد تا خودروسازها از این بلاتکلیفی خارج شود زیرا این امر باعث کاهش تولید و همچنین افزایش قیمت حاشیه بازار می‌شود. افزایش قیمت خودرو باید رابطه منطقی با عرضه و تقاضا داشته باشد و نمی‌شود گفت قیمت خودورو باید ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار باشد. /فارس

کسی برای دوتابعیتی بودن زندان نمی رود

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه گفت: دو تابعیتی بودن در جمهوری اسلامی جرم نیست و کسی در ایران صرفاً به دلیل دو تابعیتی بودن تعقیب و زندانی نمی شود. افرادی که مورد اشاره مسئولان خارجی هستند، در کشور ما اقداماتی بر خلاف امنیت مرتکب شده اند یا دست به جاسوسی زده اند که تعقیب آنها به دلیل ارتکاب این جرایم است و هیچ ربطی به دو تابعیتی بودنشان ندارد.تنها دلیل این هجمه های سنگین علیه دستگاه قضایی این است که در برابر نفوذ دشمن ایستاده ایم و بسیج نیروها و صرف میلیون ها دلار از سوی کشورهای غربی برای تخریب مسئولان قضایی جمهوری اسلامی صرفاً به دلیل همین ایستادگی در برابر نفوذ است. انگلیس به ایران بدهکار است و از زمان طاغوت پولهایی را برای سلاح دریافت کرده اند که جزء بدهی های آنها به ملت ایران است اما این موضوعات هیچ ارتباطی با مسائل قضایی ندارد و نظام قضایی و نیروهای امنیتی صرفاً با عوامل نفوذ، فارغ از تابعیتشان در چارچوب قانون برخورد می کنند. متاسفانه عده ای که خود را مدافع آزادی و اصلاحات می دانند، حاضرند به خاطر حقد و بغض نسبت به دستگاه قضایی، حقوق مردم را نادیده بگیرند.

واردات خودرو در سال آینده هم ممنوع می‌شود؟

روز گذشته خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری با این مقدمه که «قرار نیست شاهد باز شدن قفل واردات خودرو طی سال آینده توسط دولت باشیم»، در مورد درآمد دولت از محل واردات خودرو به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده است که در لایحه بودجه سال آینده، دولت ردیفی تحت عنوان ردیف درآمدی مربوط به حقوق و عوارض مالیاتی واردات خودرو لحاظ کرده، اما درآمد خود را از این محل صفر در نظر گرفته است. براساس تحلیلی که این خبرگزاری به نقل از منبع آگاه خود ارائه کرده، این امکان وجود دارد که در دقیقه نود دولت در تصمیم خود تجدیدنظر کند یا نمایندگان عدد صفر را از جلوی ردیف مربوط به حقوق و عوارض مالیاتی واردات خودرو پاک کنند/دنیای اقتصاد

دستور رهبر معظم انقلاب برای حضور در اقیانوس‌ها

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز برای حضور موثر در آب‌ها نیازمند عقبه صنعتی، علمی و دانشی هستیم که بخشی از آن در زیرساخت‌ها قرار می‌گیرد و برخی نیز در نیروی انسانی تجلی می‌یابد. صبح امروز از دفتر فرمانده معظم کل قوا تماسی با ما گرفته و عنوان شد، حضرت آقا فرمودند که نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت، این اقدام را انجام دهد/انا

درباره رییس مجلس چیزی به نام استیضاح وجود نداشت

عزت‌الله یوسفیان ملا از اعضای کمیسیون آئین نامه درباره وضعیت طرح استیضاح لاریجانی به خبرآنلاین گفت: یک عده به اشتباه این موضوع را به عنوان استیضاح مطرح کردند درحالی که استیضاح یعنی کسی از کار برکنار می شود مانند وزرا. آنچه از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شد اصلا چنین روالی ندارد، ماده 26 قانون آئین نامه داخلی عنوان می کند اگر 25 نفر از نمایندگان نسبت به هریک از اعضای هیات رئیسه و نه تنها رئیس، اعتراضی داشته باشند آن را به کمیسیون آئین نامه می دهند که در آن کمیسیون نیز با حضور روسای کمیسیون ها یک هیات چند نفره تشکیل می شود تا مسئله را بررسی کنند و در نهایت نظر می دهند و سپس به صحن می آید. حتی اگر چنین طرحی در صحن مطرح شود باز روال آن با استیضاحی که یک مخالف و یک موافق در آن حرف بزند فرق دارد.البته این طرح به علت آنکه حد نصاب 25 امضا را نداشت منتفی و بایگانی شد.

نگران نباشید، سوخت گران نمی‌شود

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره دغدغه مردم در زمینه افزایش قیمت سوخت گفت: در حال حاضر و در فاز اول فقط بحث مدیریت سوخت مطرح است نه افزایش قیمت. کار بسیار خوبی که در دولت نهم و دهم انجام شد این بود که بتوانیم سوخت کشور را از طریق مصرف مدیریت کنیم، بحث قیمت، موضوع دوم است. متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم کارت سوخت حذف شد که شرایط خاصی ایجاد کرد، حجم مصرف را بالا و بحث قاچاق سوخت را به شدت افزایش داد./ایسنا

شوخی جالب "علی مطهری" با "علی ضیا"

علی مطهری روز شنبه مهمان برنامه «فرمول یک» بود و علی ضیا در این برنامه لباسی به تن داشت که روی آستین‌هایش، شعر «هرکجا هستم باشم.» نوشته شده بود.علی مطهری روز شنبه مهمان برنامه «فرمول یک» بود و علی ضیا در این برنامه لباسی به تن داشت که روی آستین‌هایش، شعر «هرکجا هستم باشم.» نوشته شده بود. علی مطهری در پایان برنامه به شوخی از ضیا پرسید: لباسش را از کجا خریده تا او هم بخرد و با اشاره به نوشته‌ها گفت:: «یعنی این جای خالکوبی است دیگر؟» علی ضیا که از این شوخی غافلگیر شده بود، با خنده توضیح داد که این شعر سهراب است.

عباس عبدی: حناچی اشتباه کرد

عباس عبدی عباس عبدی فعال اصلاح طلب طی توییتی درباره اظهارات اخیر پیروز حناچی شهردار جدید تهران درخصوص ارتباط خانواده اش با منافقین، نوشت: آقای حناچی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا عضویت برخی نزدیکانش درگروه معاند نظام صحت دارد؟ گفت:کسی را در قبرکسی دیگر نمی خوابانند.شماهم بروید برای آخرتتان کار کنید! به نظر پاسخ درستی نیست. اگر قرار باشد از ابتدا عصبانی شود مشکل خواهد شد. بهتر بود یا پاسخ نمی داد یا در ا کلمه می گفت: بله

ملاقات خصوصی وزیر راه با مقام معظم رهبری

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با مقام معظم رهبری دیدار کرد.قرار بود امروز مراسم آغاز فاز اول بومی‌سازی زیرساخت‌های ناوبری هوایی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، رئیس سازمان هواپیمایی و معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی برگزار شود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی موفق به حضور در این مراسم نشد.مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در این باره اظهار داشت: طبق برنامه قرار بود وزیر راه و شهرسازی میزبان اصلی این جلسه باشد و وی هم تاکید کرده بود با توجه به اهمیت موضوع جلسه علاقمند است تا اولین حضورش در شرکت فرودگاه‌ها از طریق شرکت در این مراسم باشد.به گفته رحمت‌الله مهابادی اما به دلیل حضور وزیر راه و شهرسازی در ملاقات خصوصی با مقام معظم رهبری که برگزاری آن ساعاتی پیش به وزیر راه اعلام شد وی نتوانست در این جلسه حضور یابد./فارس

منظم‌ترین‌های مجلس را بشناسید

دَه نماینده از سوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به عنوان منظم ترین نمایندگان مجلس، در سه ماهه دوم سال سوم دوره دهم انتخاب شدند.هیات رییسه مجلس امروز- دوشنبه- اعلام کرد: محمدرضا تابش نماینده اردکان، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود، شهروز برزگر کلشانی نماینده سلماس، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، علی اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، فردین فرمند نماینده میانه، حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، شمس الله شریعت نژاد نماینده تنکابن، رامسر و عباس‌آباد به عنوان منظم ترین نمایندگان مجلس در سه ماهه دوم سال سوم دوره دهم انتخاب شدند.

ضرغامی: اگر توصیه‌های رهبری نبود، فاتحه‌ قانون خوانده می‌شد

ضرغامی با انتقاد از عملکرد روسای جمهور در دور زدن قوانین، توصیه های مقام معظم رهبری را راهگشای این اتفاق خواند و تاکید کرد اگر توصیه های رهبر انقلاب نبود نمی شد جلوی این دور زدن ها را گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار