طی مراسمی، تفاهمنامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های شیراز و درسدن آلمان امضا و مبادله و دکترای افتخاری به دانشگاه شیراز به رئیس دانشگاه فنی درسدن اعطا شد.
کد خبر: ۶۸۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 03 December 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:یدالله رحمانی سرپرست استانداری فارس در مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه بین دانشگاه‌های شیراز و درسدن آلمان این حرکت را زمینه ساز توسعه همکاری‌ها در سطح شهر‌ها و شهرداری‌های استان فارس و ایالت ساکسونی آلمان ارزیابی کرد.

وی ضمن تشکر ویژه از دولت و مردم آلمان به دلیل نگاه‌های انسان دوستانه نسبت به مردم کشور‌های جنگ زده‌ای، چون سوریه و افغانستان، گفت: کشور آلمان در برابر رفتار‌های غیرمنطقی و خودسرانه آمریکا در جهان و فشار تحریم‌ها و بی‌اخلاقی آن‌ها در توافق هسته‌ای با ایران مقاومت کرده و مسیر درستی را در پپیش گرفته است.

رحمانی با تاکید براینکه جایگاه سیاسی و اقتصادی آلمان با چنین تصمیمات منطقی روند موفق‌تری را طی خواهد کرد، گفت: دولت و ملت ایران همواره علاقه به همکاری با دولت و ملت آلمان داشته‌اند که امید است این همکاری در راستای منافع دو ملت افزایش یابد.

سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه به سهم خود برای گسترش همکاری‌ های استان فارس و ایالت ساکسونی آلمان تلاش خواهیم کرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های زیاد در این ایالت و همچنین استان فارس آغاز همکاری‌ها، منافع بزرگی برای مردم در دو منطقه فراهم خواهد کرد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز راه جدیدی برای توسعه پایدار و همکاری مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه فنی درسدن آلمان آغاز خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این مهم آغازی بر گسترش روابط بین‌الملل بین دو کشور باشد.

در قالب این تفاهمنامه، تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کنفرانس‌های عملی مشترک، ایجاد و دنبال کردن فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید، امکان حضور دانشجویان دکترا در دانشگاه و برنامه‌های مرتبط با آموزش‌های الکترونیکی مد نظر قرار دارد.

همچین در این مراسم، رئیس دانشگاه شیراز، دکترای افتخاری این دانشگاه را به پروفسور مولر اشتاین هاگن، رئیس دانشگاه صنعتی درسدن اعطاء کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار