تابناک مرکزی: دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با بیان اینکه استان با قاچاق عمده فرآورده‌های نفتی مواجه است گفت: بر این اساس اولویت اول ما سوخت است.
کد خبر: ۶۸۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 02 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، مجید طاعتی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت سامانه جامع انبارها و مراکز ذخیره سازی کالا و رفع موانع توسعه این سامانه در استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: عموما بحث قاچاق کالا در استان‌های مرزی کشور مطرح است، اما استان مرکزی به دلیل اینکه در شاهراه و چهارراه ترانزیتی کشور واقع شده است و همچنین با توجه به موقعیت مرکزی خود با این مشکل مواجه است که درخصوص مقابله با این معضل اقدامات لازم با تکاپو و تلاش فراوان انجام می‌گیرد.

وی درخصوص سامانه جامع انبارها نیز اظهار کرد: با توجه به ابعاد مختلف فعالیت سامانه جامع انبارها در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد تنظیم بازار و در بحث تعزیرات حکومتی و مبارزه با احتکار، بکارگیری این سامانه اجازه مدیریت اقتصادی را می‌دهد و بر همین اساس مشکلات و موانع فعالیت آن در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز به کار این سامانه از سال 1395 در استان مرکزی گفت: با راه‌اندازی این سامانه تاکنون 44 هزار انبار در فاز نخست این سامانه ثبت شده است که براساس این تعداد ثبت، استان مرکزی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

طاعتی با اشاره به آغاز فاز دوم فعالیت این سامانه که به موضوع ثبت رسید و حواله انبارها در سامانه اختصاص دارد، افزود: تعداد بالای انبارها اجازه راستی‌آزمایی درست و پالایش آنها را نمی‌دهد، همچنین عدم اتصال این سامانه به سامانه کدپستی و بارنامه‌های برخط موانعی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که پالایش اطلاعات صرفا با روش بازدید میدانی میسر نیست به همین دلیل صحت‌سنجی اطلاعاتی تقاطع‌گیری‌های آماری مدنظر است چراکه بخشی از این 44 هزار انبار موجودیت خروجی و فیزیکی ندارند و متروکه و غیرفعال هستند که این انبارها با انجام صحت‌سنجی از سرجمع انبارهای ثبت شده کسر و به عدد واقعی می رسیم و این عدد واقعی براساس بازدید میدانی صحت‌سنجی می شود.

دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی درخصوص عملکرد این کمیسیون بیان کرد: کمیسیون ماموریت‌های چندبعدی و چندگانه‌ای در بحث قاچاق دارد و براساس راهبردهای ستاد مرکزی عمل می‌کند و اهتمام اصلی در همگرا کردن سیاست‌های امنیتی و اقتصادی برای تضمین شرایط باثبات و سالم در اقتصاد استان را دارد و تلاش می‌شود که حجم اقتصاد پنهان استان شناسایی شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار