به گفته عضو شورای ملی زعفران، از 430 تن زعفران تولیدی جهان، 400 تن آن در ایران تولید می شود.
کد خبر: ۶۸۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 02 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی حسینی عضو شورای ملی زعفران، از 430 تن زعفران تولیدی جهان، 400 تن آن در ایران تولید می شود.
حسینی بیان داشت: به دولت پیشنهاد می کنیم با هدف کمک به کشاورزانی که در حوزه تولید زعفران فعال هستند، تسهیلاتی با سود کم پرداخت شود تا کشاورزان ناگزیر نشوند این محصول را به سرعت برداشت کنند.
او گفت: مدت بازپرداخت این تسهیلات حداقل 6 ماه باشد تا بهره برداران به تدریج و همزمان با برداشت محصول زعفران، بتوانند اقساط آن را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون در 20 استان کشور زعفران تولید می شود و فارس از گذشته های دور یکی از مناطق اصلی کشت زعفران بوده است.
کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون هم در این بازدید بیان داشت: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی که مبتنی بر مقابله با بحران کم آبی و استفاده از کشت جایگزین است، کشاورزان این شهرستان بنا به توصیه کارشناسان این نهاد، اقدام به کشت زعفران در چند منطقه کازرون کردند.
رضایی افزود: تعدادی از بهره برداران شهرستان کازرون برای نخستین سال در حدود سه هکتار از مزارع این شهرستان مبادرت به کشت زعفران کردند که با توجه به رضایتمندی آنها از این کار، پیش بینی می شود که این میزان سطح زیر کشت در سال های آینده به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.
او گفت: کشت زعفران افزون بر اینکه موجب بیش از 50 درصد صرفه جویی در مصرف آب می شود به دلیل ارزش افزوده آن به لحاظ اقتصادی نیز برای بهره برداران بسیار سودمند است.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار