پاسخ به یادداشت یک فرهنگی
نکاتی را در پاسخ به این ((هتاک نامه))بیان می کنم. اما این نوشته را چگونه می توانم آغاز کنم جزء اینکه بگویم: چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟
کد خبر: ۶۸۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 01 December 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، حمید محمدی زاده نامه‌ای سر گشاده‌ای را خطاب به آقای منوچهر چک‌نژادیان فرهنگی بهمئی که مطالبی را درباره‌ی آموزش‌و‌پرورش بیان کرده منتشر نمود .
متن نامه:
جناب آقای منوچهر چک نژادیان فرهنگی شهرستان با نام و نشان بهمئی
... و لا یجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی واتقوا الله ان الله خبیر بماتعملون(سوره مائده آیه8)
این آیه می افزاید:نباید کینه های قومی وتسویه حساب های شخصی مانع از اجرای عدالت شود؛ مبادا دشمنی ها باعث شود عدالت را زیر پا بگذارید؛ ای مؤمنان حتماً عدالت را جاری سازید که این امر به تقوا نزدیک تر است واز خدا بترسید وبدانید خدا از تمام نیات و اسرار شما اگاه است.
1- جناب آقای چک نژادیان:عدالت در میان همه صفات عالیه منحصراً مورد توجه است.در واقع،عدل خدا یکی از مبانی اصول مذهب است ودر خداشناسی و جزای اعمال و حسابرسی قیامت ،آنچه اساس است همانا عدالت است.در امور اجتماعی اسلام نیز عدالت اساسی ترین عنصر سعادت در جامعه به حساب می آید ودر آیه ی بالا خطاب به مؤمنان آمده است: دو چیز اساس سعادت دنیا وآخرت مردم است:یکی انجام هر کاری برای رضا خدا باشد،دوم گواهی به عدل
2- آقای چک نژادیان: براساس آنچه در سایت تابناک استان(اینجا)در تاریخ یکم آذرماه 97 به نام شما بر خروجی سایت قرار گرفت جنابعالی مسائل وموضوعاتی را در خصوص آموزش وپرورش شهرستان بهمئی مطرح کردیه اید؛ لذا در راستای شفاف سازی وادای احترام به فرهنگیانی که در عریضه جنابعالی عناصر سطحی نگر،بیسواد کاسب وعاری از دور اندیشی،فاقد بینش ومنش فرهنگی ،درایت وکفایت لازم قلمداد شده اند نکاتی را در پاسخ به این ((هتاک نامه))بیان می کنم. اما این نوشته را چگونه می توانم آغاز کنم جزء اینکه بگویم: چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟
معمولاً در این عریضه ودر جاهای دیگر شما گروه وجناح مقابل خود را فاقد بینش وبصیرت وخود را آگاه وفرزانه ومتخصص در امور،وقضاوتان را حق، وخویشتن را میزان حق می دانید.
در حالی که قضاوت کردن بر رفتار وگفتار دیگران از آزاردهنده ترین ناهنجاریهای رفتاری است. اگر لازم است قضاوت کنی،درباره خبری قضاوت کن که در مسئولیت تو است.وقتی که خارج از مسئولیت خود قضاوت می کنی اگر درست بگویی کار تو دخالت وزیادروی است ودگر براساس حب بغض وحدس وگمان بگویی، بار نتایج این نظرسنجی اشتباه هم به آن اضافه می شود.
باچه معیاری فرهنگیان بهمئی را که اکنون در مدارس این شهرستان واداره آموزش وپرورش مشغول هستند فاقد توانمندی در امور آموزش می دانید ومدیریت آموزشی وتربیتی شهرستان را نارکارآمد جلوه می دهید.معیار قضاوتتان چیست؟ گاهی قضاوت های نادرست می تواند مسیر زندگی دیگران را تغییر دهد.
چطور سازوکار آموزش وپرورش را معیوب وخراب ومتولیان آن را متملقان متظاهر وسواداگر کاسب پیشه می دانید؟ من دلیل این برداشت منفی را حسادت به داشته های دیگران می دانم.چون آموزش وپرورش موفقیت های زیادی در زمینه های گوناگون کسب کرده شما را یاد عدم موفقیت خودتان انداخته ، به آنها حسادت کرده وسعی می کنید اشکالی در آن دستگاه پیدا کنید تا حس کمبود خود را جبران نمائید.
افرادی که نظر منفی نسبت به دیگران دارند افرادی نامطبوع،خودخواه وضد اجتماع می باشد ونظر هر کس درباره دیگران منعکس کننده شخصیت اوست.کسی که چه لفظ وچه درخط نوشتن مؤمنی را کوچک شمارد ودر نزد مردم حقیر وناکارامد جلوه دهد خداوند او را کوچک می شمارد وهمیشه در نزد خدا خوار وزبون است تا آنکه از کردارش توبه کند.
3- آقای چک نژادیان: گویا جنابعالی تافته جدا بافته از فرهنگیان ومردم شهرستان بهمئی هستی که اینطور با چشم حقارت وبدگمانی به همشهریانت نگاه می کنی وآنها را مورد تمسخر که با عواقب سوء وآثار بد خود بستر پیدایش وگسترش انواع انحطاط را مهیا ساخته وکیان واعتبار مدرسه ودستگاه تعلیم وتربیت را مخدوش وتخریب کرده اید.
به تو تذکر می دهم که آنچه بیش از هرچیز در پیشگاه خداوند اهمیت وارزش دارد، تقوا است وسایر امور از قبیل پول وجاه و مقام ومنصب و... دلیل بر محبوبیت انسان نیست. از این رو نباید در هیچ مؤمنی به دیده حقارت وپستی نگریست،چون ما نمی دانیم دوستان خدا چه کسانی هستند زیرا از باطن افراد جز پروردگار هیچ کس آگاه نیست وقطعاً یکی از موجبات غفلت وفراموشی وکبر وغرور، بی احترامی به دیگران است.
4- آقای چک نژادیان: گفته اید که عناصر کنونی آموزش وپرورش ، نگرش سطحی،نمایشی وشعاری به مقوله آموزش وپرورش دارند وچنین عناصری راه نجات آموزش وپرورش استان را پیدا نخواهند کرد.
آیا دو سال پیش که بزرگترین رویداد قرآنی وفرهنگی به میزبانی شهرستان بهمئی وبا استقبال گرم مردم شهید پرور مواجه شد،حضور داشتید؟
آیا از اجرای  برنامه های مهمی چون حفظ موضوعی قرآن کریم،برگزاری مجالس ومحافل انس باقرآن،اجرای طرح الگوی قرائت وطرح نور،تأسیس واحیاء داراقرآنهای استان،طرح انتظار ومهدویت،تشکیل هیأتهای مذهبی در مدارس،اجرای مناسبت های ولایی ،برگزاری گفتمان های دینی در مدارس،مسابقات نهج البلاغه وصحیفه سجادیه،ساماندهی ائمه جماعات روحانی وفرهنگی در مدارس،برگزاری مسابقات احکام،اذان وانشاء نماز،طرح نماز کلید بهشت وسایر برنامه هایی که بخاطر اطاله کلام به آنها اشاره نمی کنم در حوزه پرورشی؛کسب700رتبه کشوری توسط دانش آموزان وفرهنگیان استان در پنج سال گذشته که در چهل ساله ی انقلاب در استان مبسوق به سابقه نبوده در حوزه آموزش((علیرغم محدودیت ها وتنگناها ومضایق مالی مأید این است که آموزش وپرورش استان در مسیر رشد وبالندگی حرکت می کند))اطلاع وخبردارید؟
یقین دارم اگر گوشه ای از این فعالیت ها را که من به اختصار بیان کردم،آگاهی داشتید،اهالی فرهنگی آموزش وپرورش شهرستان بهمئی را به باد انتقاد نمی گرفتید وبا کامنت های تقلبی وتصنعی با آبروی فرهنگیان بازی نمی کردید.
دوست فرهنگی: حیات اجتماعی انسان بسته به آبروی اوست وآبرو در بین مردم همان کاری را می کند که روح برای بدن انجام می دهد،به همین دلیل است که مردم همان اندازه که به فکر جان خود هستند به فکر آبروی خویشتند.
باید بپذیریم که بازی با آبروی دیگران،دردی است در پیکر جامعه که هر روز عضوی را آزرده وتا مرگ آن پیش می رود ودر این بین هر چه معروفتر وخوشنام تر باشی بیشتر در معرض این خناس های جامعه خواهی بود .
5- نکته ی دیگری که معروض داشته ای،آموزش وپرورش را به مسائل سیاسی،خطی وحزبی متهم کرده ای.
یک ضرب المثل قدیمی می گوید:یک سوزن به خود بزن ویک جوال دوز به دیگران،حتماً از تغییرات شبانه وفله ای که در زمان دولت منسوب انجام می گرفت خبر دارید،در همان ادارات شهرستان بهمئی بررسی کنید آیا اجازه دادید یک نفر از سلایق مخالف شما در آن ادارات کار کند؟ یقیناً در این دولت ودر این دوره بیش از گذشته ودوران شما در مسیر اعتدال ومیانه روی واستفاده از همه سلایق وظرفیت ها اهتمام ورزیده شده است ودر حال حاضر چند درصد تغییرات در سطح اداره کل وشهرستانها ومناطق صورت گرفته؟ با گذشته که از صدر تا ذیل همه را تغییر می دادند مقایسه کنید.
اینجانب حاضرم خارج از مسئولیت اداری اعلام آمادگی نمایم در شهرستان بهمئی هر مکانی را شما انتخاب نمائید درباره مسائل مطرح شده با رعایت شرایط مناظره با هم صحبت نمائیم ودر پایان نتیجه لازم حاصل آید.تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
والسلام
حمید محمدی زاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
عددی نیستی که بخوتی درمورد آقای چک نژاد حرفبزنی
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
خودت به آدم حسابی ها نمیخوری
چه برسه به حرفهات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار