مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر از انتخاب پیمانکار برای ساخت بیمارستان روانسر ظرف یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 01 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر محمدسعید سریری ، ساخت بیمارستان را مطالبه ۲۰ ساله مردم شهرستان روانسر عنوان کرد و افزود: نهایتا با پیگیری مسئولین وقت استارت ساخت بیمارستان روانسر سال ۹۳ زده شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ساخت بیمارستان در این سال در حالی شروع شد که نه زمینی برای آن مهیا شده و نه مجوزی اخذ شده بود و عملا یک شروع نمایشی بود.

سریری افزود: نهایتا بهار سال گذشته با حضور وزیر بهداشت استارت مجدد کار زده شد و با پیگیری های انجام شده توانستیم حدود ۳۵ هزار مترمربع زمین برای ساخت بیمارستان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۴ هزار متر مربع از این زمین موقوفه ای است و ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع آن نیز از منابع طبیعی خریداری شده است.

سریری افزود: همزمان با تهیه زمین سطح بندی بیمارستان از طریق وزارت بهداشت پیگیری شد و تعداد تخت های بیمارستان که قرار بود ۳۲ تخت باشد به ۶۴ تخت افزایش یافت.

وی اعتبار لازم برای ساخت و تجهیز این بیمارستان را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳.۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم که در حساب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

سریری افزود: همچنین هشت میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که تخصیص آن منوط به شروع کار است و در مجموع برای ساخت پروژه هم اکنون بیش از یازده میلیارد تومان در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز ساخت بیمارستان از شهرداری با چالش مواجه شده گفت: توقع داریم برای سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردی که قرار است در شهر روانسر صورت گیرد، شهرداری مجوز ساخت را رایگان کند، اما شهرداری برای صدور مجوز ساخت یک و نیم میلیارد تومان می خواهد و این یعنی از سه میلیارد تومان اعتبار نقدی که در اختیار داریم یک سوم را باید به شهرداری بدهیم که موجب کندی پروژه خواهد شد و کش وقوس با شهرداری در این زمینه هنوز ادامه دارد.

سریری از فراخوان پیمانسپاری ساخت پروژه در پنجم آبان ماه امسال خبر داد و افزود: با پیمانسپاری پروژه، فاز اول ان که شامل ساخت اسکلت است ظرف مدت ۱۳ ماه به پایان خواهد رسید و فاز دوم هم همین مدت طول خواهد کشید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر تصریح کرد: در مجموع اگر اعتبار باشد ساخت بیمارستان ظرف دو تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار