سرپرست استانداری قم:
سرپرست استانداری قم گفت: امروز تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری دستگاه های اجرایی استان قرار دارد و بهترین راه مقابله با تهدیدها و تهاجم اقتصادی دشمن، مردم داری است.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در همایش روسا و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان قم در تالار معصومیه فرمانداری افزود: باید همه ما در مقابله با تهدیدها و جنگ اقتصادی دشمن آماده باشیم.

وی تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی، رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و گره گشایی از کار مردم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به ویژگی های شهر مقدس قم گفت: کردار، رفتار، برخورد و نوع پوشش ما باید به گونه ای باشد تا قم به عنوان ام القرای جهان اسلام نمونه باشد.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به فریضه های امر به معروف و نهی از منکر گفت: بهترین کار در تحقق اجرای فرایض مذکور این است که هر کس آن را از خود، خانواده و دستگاه مربوط به خود آغاز کند.

هاشمی با بیان این که در کل کشور روزانه حدود پنج میلیون تَن به دستگاه های اجرایی و حاکمیتی مراجعه می کنند، تصریح کرد: هنر این است که با محبت و تکریم پاسخگوی مراجعان باشیم.

وی از قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرجعیت نام برد و به مدیران استان گفت: بهترین معروف حضور در اداره پیش از کارکنان و ترک اداره پس از کارکنان است، برای گره گشایی از کار مردم گام برداریم و حس خدمتگزاری به ارباب رجوع در همه ما وجود داشته باشد.

سرپرست استانداری قم خاطرنشان کرد: بهترین راه امر به معروف، مقابله کردن با آسیب های اجتماعی مانند طلاق و مواد مخدر است که امروز یکی از نگرانی های ما می باشد.

وی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: قم حرم اهل بیت(ع) است و با دیگر استان ها تفاوت دارد و باید یک سری از اصول و شئون را در این استان از جمله نوع پوشش حتما رعایت کرد.

وی از مدیران استان خواست که به مساله امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه ها حتی در گره گشایی کار سرمایه گزار توجه داشته باشند؛ چراکه سرمایه گزاری که در استان ایجاد اشتغال می کند، به دنبال آن آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

هاشمی با بیان این که مسئولیت امانتی در دست ماست، گفت: رعایت اصول اخلاقی، انجام کار جهادی، جلوگیری از حیف و میل بیت المال، صرفه جویی، ایجاد رونق اقتصادی و نظارت بر بازار و دستگاه ها از دیگر مصادیق امر به معروف است.

سرپرست استانداری قم با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی ماست، اظهار کرد: بعد از خداوند متعال، مردم بهترین ناظر بر عملکرد ما هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز در این همایش با اشاره به این که برای داشتن جامعه‌ ای سالم باید در یک مسیر درست حرکت کرد، گفت: تذکرات مهم می باشد و مکرر در قرآن کریم بر این امر تاکید شده است که با زبان نرم و روان تذکر داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی بر اهمیت نحوه برخورد با افراد در این موضوع اشاره و اظهار کرد: باید جامعه ‌ای داشته باشیم که اخلاق، رفتار و تعامل ما به ‌گونه‌ ای باشد که دیگران بپذیرند و به عنوان یک الگو در نظر بگیرند.

وی از اداره ها به عنوان نماینده نظام یاد کرد و گفت: رفتار کارکنان اداره ها نشان دهنده رفتار نظام است، از این رو باید ارباب رجوع هرچه بیشتر مورد تکریم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر مراجعان را راضی نگه داریم و آنها با خرسندی از اداره ها خارج شوند، برای اعتماد، قدرت، استواری و توانمندی نظام بسیار موثر است.

وی با اشاره به فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان قم خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم مقاومت کسانی که قانون شکنی می کنند، شکسته شود.

آشتیانی با بیان ویژگی های شهر مقدس قم و تاکید بر حل ریشه ای مسائل و نیز توجه به مساله حجاب اظهار کرد: قم از جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است و این شهر باید الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز در این همایش، با تاکید بر احیای 2 فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: بر اساس دستورالعمل جدید مدیر هر دستگاه به ‌عنوان رئیس شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر آن دستگاه انتخاب می شود و در بیشتر اداره های استان نیز این شورا تشکیل شده است.

سید محمدتقی حسینی با بیان این که وظیفه اصلی شورای مذکور زمینه سازی و ترویج این 2 فریضه است، خاطرنشان کرد: اداره های استان در این زمینه می توانند در کشور الگو باشند.

وی به فعال بودن طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به این که رویکرد فرهنگی این ستاد و وظیفه اولیه ‌اش تذکر لسانی است، 10 منطقه را در قم مشخص کرده‌ ایم تا این فریضه های الهی انجام شود.

وی به ضرورت آموزش در این مساله تاکید کرد و از مدیران دستگاه ها خواست تا در زمینه آموزش کارکنان خود در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

حسینی به راه های ارتباطی این ستاد در فضای مجازی در شبکه های اجتماعی نیز اشاره و اظهار کرد: به زودی کانالی برای تولید محتوا در احیای این فرایض الهی راه اندازی می شود و دستگاه ها خبرهای خود را نیز برای این ستاد ارسال کنند.

علی اصغر سلطانی معاون دادستان قم نیز در این همایش اعلام کرد: دستگاه قضایی به‌ صورت همه ‌جانبه حامی دستگاه‌ های اجرایی استان است و با قاطعیت در این زمینه ورود می کند و از همه کسانی که در این راستا برای نظم، امنیت و بهبود وضعیت حجاب و مسائل اجتماعی جامعه ما را یاری می کنند، تقدیر و تشکر می کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار