یک متخصص طب اسلامی گفت: متأسفانه بیش از ۷۵ درصد از غذا‌هایی که مردم مصرف می‌کنند، مملو از افزودنی‌ها و موادشیمیایی است که مصرف درازمدت آن، انسان را دچار بیماری‌های غیرقابل درمان می‌کند.
کد خبر: ۶۸۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 28 November 2018

جلیل بابایی معتقد است امروزه دشمن به جای نفوذ در مرز‌ها و خاک کشور در خانه‌های مردم ایران نفوذ کرده و روز به روز قربانیان این جنگ بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا،بابایی در کارگاه طب اسلامی با موضوع «چی بخوریم، چطوری بخوریم» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، با بیان اینکه کلاهک هسته‌ای در خانه‌هایمان همان مواد شیمیایی است که به عنوان غذا مصرف می‌کنیم، اظهار کرد: متأسفانه بیش از ۷۵ درصد از غذا‌هایی که مردم مصرف می‌کنند، مملو از افزودنی‌ها و موادشیمیایی است که مصرف درازمدت آن، انسان را دچار بیماری‌های غیرقابل درمان می‌کند.

وی ادامه داد: در جامعه قدیم با نزول قرآن و رواج سنت‌های ائمه، سبک زندگی غلط و جاهلانه زندگی محو و با گذشت زمان و وجود پیامبر و ائمه جهالت از زندگی مردم دور شد، اما با پیشرفت تکنولوژی و علم شیمی منفی راه برای پیدایش بیماری‌های جدید و خطرناک باز شد.

بابایی با بیان چند نکته برای سلامت انسان تصریح کرد: انسان‌ها باید برای نگهداری از سلامت خود از اخبار گذشتگان عبرت بگیرند و از علوم و فنون آیندگان استفاده کنند چرا که عزم حیات اجتماعی انسان‌ها به شیوه سالم مصرف غذا و سبک زندگی درست بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۴ بیماری سرچشمه تمام بیماری‌هایی است که انسان دچار آن می‌شود و عبارتند از: ذکام، چشم درد، سرفه و دمل که ۷۵۰ نوع بیماری را به دنبال دارند و توصیه می‌شود در صورت بروز این ۴ بیماری در اسرع وقت درمان شوند تا بتوان از عواقب جبران‌ناپذیر آن جلوگیری کرد.

بابایی اظهار کرد: یکی از اعضای مهم بدن که باید به سلامت آن بسیار توجه داشت، کبد است چرا که وقتی این عضو دچار آلودگی و بیماری می‌شود علائم و عوارضی ندارد و بعد از مدتی که دیگر درمان آن فایده‌ای ندارد، سیستم بدن دچار مشکل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به خطر و حساسیت بیش از حد بیماری چشم بیان کرد: چشم یکی از اعضای فعال و مهم در بدن انسان است که عدم وجود آن انسان را در تمامی ابعاد از جمله ابعاد روحی، روانی و جسمی درگیر می‌کند و باید در صورت بروز مشکلاتی اعم از اختلال در دید، کاهش و ضعف بینایی در اسرع وقت به درمان این مشکلات رسیدگی شود.

بابایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها تأکید کرد: تنها راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها عمل به سنت قدیمیان و پرهیز از مصرف بیش از حد و نامتعارف قرص و دارو‌های شیمیایی است چرا که بسیاری از این بیماری‌ها در گذشته با طب سنتی و مصرف گیاهان دارویی درمان شده‌اند.

این متخصص طب اسلامی تأکید کرد: بسیاری از بیماری‌ها با طب سنتی و اسلامی قابل درمان است و بیماری که برای درمان آن به مواد شیمیایی متوسل شویم، احتمال بهبود آن کم و در صورت بهبود بیماری، عوارض این مواد شیمیایی باعث بروز دیگر بیماری‌ها می‌شود.

وی در پایان به انجام و توجه به شیوه‌های سنتی قدیمیان تأکید و اظهار کرد: اگر افراد فقط نیمی از این طریقه سنتی گذشتگان را رعایت کنند به جرأت می‌توان گفت که بسیاری از این بیماری‌های جهانگیر و فراگیر ریشه‌کن می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار