‍ بسته ویژه خبری تابناک ایلام
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نمایددراین بسته می خوانید :
کد خبر: ۶۸۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 27 November 2018

رسانه های خبری هرکدام به فراخور توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:

دست دلالان بر سر بازار مسکن ایوان/ مسئولان نظارت کنند

به گزارش ایلام بیدار ، یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه مسکن در شهرستان ایوان  را می توان عدم جهت تعیین نرخ اجاره بهای منازل استیجاری و مغازه ها در این شهرستان بیان کرد چرا که صاحب خانه ها به میل خود اقدام به تعیین مبلغ اجاره بهای منازل استیجاری خود می کنند.

این روزها خرید و اجاره مسکن رویایی برای قشر متوسط و کم درآمد جامعه شده است. اگر سری به بنگاه های معاملات ملکی در ایوان  بزنید به سادگی وضعیت اسفناک بازار رهن و اجاره و خرید مسکن را درک خواهید کرد.

متاسفانه هیچ‌گونه مرجع رسیدگی جهت نرخ‌گذاری منازل اجاره‌ای با توجه به وضعیت ساخت و ساز، انشعابات آب، برق، گاز وتلفن و سایر امتیازات یک مسکن مناسب وجود ندارد و هر کسبه هر قیمتی که خواست تعیین نرخ می‌کند و به همین  واسطه راهی به جز پذیرش نرخ صاحب خانه ندارند و نکته جالب‌تر اینکه بعضی اوقات صاحب‌خانه از عقد قرارداد در بنگاه‌ها واسطه پرداخت هزینه بنگاهی خودداری می‌کنند.

از طرفی دیگر صاحبان منازل و مغازه‌های استیجاری در سطح شهر ایوان در بازه های زمانی متفاوت  ضمن فشار بر مستاجران نسبت به پرداخت سرقفلی یا همان پول پیش و حتی افزایش نرخ اجاره بهای منازل و یا مغازه‌های خود را مطالبه می‌کنند که مستاجر راهی به جز پذیرش این بار سنگین نخواهد داشت.

اگر پای درد دل هر کدام از اجاره نشینهای جویای خانه با قیمت مناسب بنشینیم داستانهای بسیاری در مورد بی انصافی برخی صاحب خانه ها در تعیین اجاره بها دارد که البته صاحب خانه های منصفی وجود دارند که یافتن آنها این کوچه گردیهای طولانی هر روزه را می طلبد و شاید برای بعضی ها غیر ممکن باشد.

نرخهای اجاره در دو سه سال اخیر آنقدر تغییرات شدید و افزایش نجومی داشته است که اکثر جویندگان را انگشت به دهان و مبهوت کرده است و هر چند در سالهای قبل بالا بودن اجاره ها فقط مختص منازلی بود که در خیابان های اصلی شهر بودند اختصاص داشت ولی موضوع قابل توجه افزایش بی رویه اجاره بها در محله های حومه شهر و درخواست پول پیشهایی(رهن) بسیار بالا و کرایه های هایی است که خارج از تعرفه های موجود از سوی موجران وضع شده که از عهده بسیاری از اجاره نشینها خارج است.

خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر با ذکر این مقدمه به این مطلب پرداخته است که دلالان هم نقش زیادی در افزایش قیمت اجاره و خرید مسکن دارند که در این راستا به گفتگو باشهروندان ایوانی پرداخته است.

اسماعیلی ، یکی از مستاجران شهر ایوان  در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عدم نظارت بر روی بنگاه ها و قیمت اجاره بهاها در این شهرستان، گفت: نبود ضابطه ای خاص در تعیین نرخ های اجاره بها و رهن برای صاحب خانه ها و عدم نظارت دستگاه های مربوطه موجب شده است تا مستاجرین ایوانی در فشار مضاعف قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: گویا گردباد اجاره بها و رهن منازل محله و بالا و پایین شهر نمی شناسد و این مردم هستند که بنا بر مقتضیات، مشکلات مالی و خواسته های خود نرخ اجاره مسکن را تعیین می کنند و اگر هم اعتراضی از طرف مستاجرین به نرخ بالای آنها شود، با جواب اینکه "مستاجری، خوش نشینی است" مواجه می شوند.

این مستاجر افزود: اما آیا واقعاً نرخ های امروزی، اجاره های آنچنانی و رهن های با این قیمت آن هم در شهرستانی با چنین  امکانات رفاهی جز استرس چیزی را برای مستاجرین باقی گذاشته است؟!

وی به نقش دلالان هم اشاره کرد بیان داشت: اگر گذری به بگاه های معاملاتی داشته باشیم خواهیم فهیمید که چه تعداد دلال در این بنگاهها بر طبل گرانی قیمت اجاره و خرید مسکن می کوبند.

اسماعیلی تصریح کرد: افزایش قیمت اجاره بها در حالی سر به فلک می کشد که مستاجران تشنه تدبیر مسئولان و ارائه راهکاریی برای خلاصی از قیمت کمرشکن...

امیدواریم مسئولان شهرستان در این راستاتدبیری بیاندیشند و به این وضعیت سرسامان خاصی ببخشند.

اجتماع باشکوه بسیجیان ایلامی برگزار شد

همزمان با سراسر کشور اجتماع عظیم بسیجیان ایلامی امروز پنجم آذر ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام برگزار شد.

سردار "سیدصادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این مراسم گفت: حضور بسیج در همه ادوار چه در دفاع مقدس چه در جهاد اقتصادی و چه در ایجاد امنیت حضور بسیج باعث افتخار بوده است.

وی اظهار کرد: دشمن با بسیج مخالف است چون هر جا بسیج باشد امنیت و توسعه و پیشرفت و انسجام است و قدرت جمهوری اسلامی تبلور پیدا می کند.

حسینی در ادامه با اشاره به برنامه های انجام گرفته توسط بسیج در طی سال گذشته گفت: ۲۵۹هزار  و ۴۳۰ نفر از جمعیت فعلی استان در بسیج عضو هستند و ۴۰ گردان آماده و انقلابی سازماندهی شده اند.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: در یکسال گذشته به منظور برقراری امنیت و با حضور بسیحیان ۴۸ هزار و ۴۱۰ مورد گشت های محله محور ایجاد شده است.

وی همچنین ادامه داد: ۴۰۹ واحد مسکونی در سال گذشته در ۲۲۷ روستای مختلف تحویل مددجویان شد و در فاز دوم نیز ۱۲ واحد آماده تحویل شده است.

حسینی بیان کرد: در طی یک سال گذشته بیش از ۲۵۴ تیم پزشکی به مناطق محروم استان اعزام که ۱۴ هزار و ۳۵۰ نفر تحت خدمات پزشکی قرار گرفتند.

فرمانده سپاه استان ایلام خاطرنشان کرد: ۳۷۴ مورد یادواره شهدا در طی یک سال گذشته برگزار شده و سه هزار و ۵۰۱ حلقه صالحین در حال اجرا می باشد و ۱۴۰ صندوق قرض الحسنه بسیج در سطح استان ایلام ایجاد شده است.

وی درا دامه با اشاره به تحولات منطقه ای نیز گفت: ما شاهد تجاوزات مختلفی در منطقه هستیم و به مردم مظلوم یمن ظلم می شود اما مردم این کشور با روحیه بسیجی در برابر دشمنان ایستاده اند.

بسیج مظهر اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است

"قاسم سلیمانی" استاندار ایلام نیز در این مراسم با اشاره به ترویج دین اسلام در گذشته گفت: در صدر اسلام، انصار، یاری دهنده پیامبر اکرم (ص) بودند اما در این زمان یار و انصار انقلاب امام خمینی(ره) و بسیجیان هستند.

وی افزود: باوجود همه مشکلات، ناهمواری های سد راه انقلاب و سنگ انداری های دشمن در مسیر، انقلاب توانست راه خود را طی کند و به پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها دست یابد.

استاندار ایلام تصریح کرد: بسیج، از نظر فرهنگی و دینی باعث استحکام بنیان های اعتقادی در کشور است و یکی از ریسمان های مستحکم پیوند دهنده انقلاب اسلامی ایران به انقلاب مهدی موعود (عج) است.

سلیمانی دشتکی ضمن بیان پیشرفت ها و رشد کشور در مدت عمر چهل ساله انقلاب خاطر نشان کرد: با وجود همه تحریم ها و محاصره های شدید اقتصادی، توانستیم به این مرحله از شکوفایی و بالندگی برسیم که روی پای خود و تکیه گاه دیگر کشور ها باشیم.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: اگر در پیش روی سیل انقلاب مشکلات و دشمنی های دشمنان نبود، قطعا در بلند ترین نقطه پیشرفت دنیا ایستاده بودیم.

وی ادامه داد: بسیجیان، در هشت سال دفاع مقدس و هم امروزه در صحنه پیشرفت اقتصادی و عمرانی حرکت های چشم گیر و قابل قبولی داشته اند.

 

سخنی با امام جمعه جدید ایلام

هفته نامه پیک ایلام در یادداشتی به قلم عبدالحمید کرمی با عنوان سخنی با امام جمعه جدید ایلام به نقش مهم این جایگاه در ابعاد مختلف در توسعه همه جانبه استان اشاره کرده است.
 
در این یاداشت آمده است: جایگاه نماز جمعه در اسلام دارای اهمیت ویژه و بسزایی است که نقش اساسی در آگاهی بخشی، ایجاد فضای معنوی و ترویج معارف دینی و تحلیل اوضاع اجتماعی، سیاسی جامعه است که نقش محوری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های دینی و عبادی و در عین حال تحکیم روابط اجتماعی و حفظ وحدت و همدلی جامعه است که بعد از انقلاب اسلامی با احیای این سنت الهی ملجاء و پناه همه کسانی بوده است که به این انقلاب دل بسته‌اند و پایگاه اصلی انقلاب اسلامی و بسیج مردم بوده که نقش محوری در تبیین موضوعات و مشکلات داشته است.
 
ایلام هم بعد از انقلاب اسلامی تاکنون دوران امامت سه امام جمعه را پشت سر گذاشته است که هر یک دستاوردها و ویژگی‌های خاص خویش را داشته است که دوران امامت جمعه جناب حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی با بیش از 17 سال منشاء خدمات فراوانی بوده که باز از سرمایه‌های اصلی استان بوده و هستند و از محضر ایشان انتظار دارد که همچنان با حضور در استان بتوانند سایه مستمر خدمت خویش را از استان دریغ نفرمایند.
 
امام جمعه جدید ایلام باید با مرور هر چه بیشتر به این جایگاه بیش از پیش در جهت همدلی همه نیروها و همه دلسوزان نظام با تمامی گرایش‌ها تلاش کنند صف‌های جمعه و جماعات را در استان تقویت نمایند، از ایجاد حواشی بپرهیزند، نسبت به قومیت‌ها نقش پدری و محوری داشته باشند، نقاط ضعف و قوت ائمه جمعه گذشته را مدنظر داشته، نقاط ضعف را مرتفع و بر نقاط قوت بیفزایند و در مسیر توسعه استان و جبران عقب ماندگی ‌ها، زبان مردم استان باشند و تلاش کنند که وظیفه اصلی که همانا حفظ جایگاه نماز جمعه و تقویت اخلاق و دینداری مردم است، سرلوحه‌ی برنامه خویش قرار دهند./ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار