همزمان با هفدهم ربیع‌الاول، سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) آیین رونمایی از ضریح مطهر شهدای کربلا در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 26 November 2018

همزمان با هفدهم ربیع‌الاول، سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) آیین رونمایی از ضریح مطهر شهدای کربلا با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.

در این مراسم، عضو هیئت‌امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا برگزاری پرشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: مراسم امسال با وجود دسیسه افکنی‌های دشمن باشکوهی بی‌نظیر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در ادامه به مراحل ساخت ضریح امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: در ساخت آن از رهنمودهای مراجع عظام تقلید استفاده کردیم، همچنین قشرهای مختلف مردم با هر توان مالی در ساخت این ضریح مشارکت داشتند.

در ادامه یکی دیگر از اعضای هیئت‌امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا با بیان اینکه طرح و نقشه ساخت این ضریح را استاد فرشچیان طراحی کردند، اظهار داشت: کار ساخت این ضریح یک سال بعد از نصب ضریح مطهر امام حسین(ع) در کربلا آغاز شد.

محمود پارچه‌باف گفت: با نظر موافق هیئت‌امنا، مقدمات ساخت ضریح شهدای کربلا بعد از ساخت و تکمیل ضریح مطهر امام حسین(ع) انجام شد و به دلیل توسعه و نازک‌کاری ستون‌های مضجع شریف امام حسین(ع) ساخت این ضریح کمی با تأخیر صورت گرفت.

وی ابراز کرد: در ساخت این ضریح هنرمندان مختلفی در رشته‌های گوناگون مشارکت داشته‌اند و در ساخت آن 11 مترمکعب چوب، 284 کیلوگرم مس، 32 کیلوگرم برنج، 252 کیلوگرم استیل، 803 کیلوگرم نقره و نزدیک به 9 کیلوگرم طلا استفاده‌شده است.

عضو هیئت‌امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا در پایان ابراز امیدواری کرد: به‌زودی این ضریح به کربلای معلی انتقال داده می‌شود.

همچنین در این مراسم، از کتاب «شش‌گوشه» اثر حامد حجتی که در ارتباط با وقایع‌نگاری مراحل نصب ضریح مطهر امام حسین(ع) در کربلا است، رونمایی شد.تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :