اگرچه مهاجرت های بی رویه را عاملی در افزایش قیمت زمین یا تغییر کاربری اراضی ملی ، کشاورزی و باغی می دانند اما واقعیت این است که ضعف نظارتی و کنترلی سبب شده تا دامنه ساخت وساز غیر مجاز پا را از زمین ، مسکن ، ویلا یا هر بنای دیگر فراتر گذاشته و سرمایه های عمومی هم از تیررس آن ها در امان نماند.
کد خبر: ۶۸۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 26 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ آنطور که برخی مسئولان و کارشناسان می گویند: امروزه بخش عمده ای از زیر ساخت های عمومی مانند شبکه های برق، گاز، آب و سایر خدمات در خارج از قاعده و قانون اداری به کام غیرمجازها رفته که خود خسارتی عظیم و گاهی حادثه بار است.
دسترسی درقالب انشعاب های غیرمجاز آب ، برق و حتی تلفن با اینکه خسارت عمومی تلقی می شود لیکن به لحاظ فنی تاحدود زیادی می تواند سهل الوصول باشد اما اتصال به شبکه های گاز که به قول برخی کارشناسان می تواند باروت و بمب های انفجاری بالقوه محسوب شوند خود حکایتی قابل تامل است.
به هر حال دسترسی با مخاطره یا بی مخاطره به اموال عمومی آن هم در قالب ساخت وساز غیر مجاز به طور کلی غیر قانونی و پذیرفتنی نیست موضوعی که با یک نظارت دقیق می توان از فهرست بلند پیامدها کاست.
از دیگر سو مضاف بر خسارات اقتصادی ، آسیب های اجتماعی نیز در مناطق حاشیه ای استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ به عنوان پیامد ساخت و ساز غیرمجاز و بی رویه قابل تامل و بررسی است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز گفت: سالانه 250 میلیارد ریال خسارت از ناحیه ساخت و ساز غیرمجاز به شبکه های برق استان وارد می شود.
ناصر اسکندری بیان داشت: از آنجا که سازندگان بناهای غیرمجاز نمی توانند از خدمات دستگاه های اجرایی بهره مند شوند، این افراد به روش های غیرقانونی دیگری برای تامین آب ، برق و سایر نیازها روی می آورند. 
وی گفت: ما امروز براساس قانون موظف به ارائه خدمات هستیم اما متاسفانه به قدری استعلام ها دیر پاسخ داده می شود که مردم عطایش را به لقایش می بخشند و روش های غیرمجاز را ترجیح می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار