تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که تراکتورسازی با دو بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب دارد.
کد خبر: ۶۸۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 26 November 2018

هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر با یک بازی پر گل استارت خورد. تیم پیکان تهران در ادامه روند رو به افتش باز هم اسیر اشتباهات فردی شد و بازی 2-1 برده را با نتیجه 3-2 به فولاد واگذار کرد تا سه امتیاز شیرین را از دست بدهد. تیم سپاهان اصفهان در یک دیدار تماشایی و جنجالی مقابل ماشین سازی متوقف شد تا شانه به شانه همراه با پدیده در صدر جدول رقابت کند. نفت مسجدسلیمان با سوپر گل اکبر آفاق سپیدرود را در رشت شکست داد تا فاتح نبرد شش امتیازی هفته باشد. در آخرین دیدار جمعه هم صنعت نفت آبادان با گل دقایق پایانی میلاد جهانی مقابل نساجی متوقف شد تا هم‌چنان در خانه روی نوار تساوی حرکت کند.


روز شنبه تنها با یک دیدار ادامه پیدا کرد و علیرضا منصوریان در اولین تجربه مربیگری خود با نتیجه 1-0 مقابل پارس جنوبی جم شکست خورد تا شروع تلخی در لیگ هجدهم داشته باشد. روز یکشنبه هم با دیدار حساس پرسپولیس و تراکتور شروع شد. مسابقه‌ای که تحت تاثیر جو موجود قرار گرفت و در انتها با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت. در ادامه شاگردان یحیی گل محمدی هم با گل محمد قاسمی‌نژاد سایپا را شسکت دادند و بار دیگر به صدر جدول مسابقات لیگ برتر رسیدند. در آخرین جدال هفته هم آبی پوشان تهران با تک گل روح الله باقری استقلال خوزستان را شکست دادند تا از بحران عبور کرده و 18 امتیازی شوند.تیم منتخب هفته سیزدهم از نگاه ورزش3 به شرح زیر است:

محسن فروزان (تراکتورسازی تبریز):


گلر اسبق استقلالی‌ها در بازگشت به آزادی پس از گذشت روزهای زیاد موفق عمل کرد و توانست دروازه خود را مقابل پرسپولیس بسته نگه دارد.  فروزان همراه با راه آهن، صبای قم و پارس جنوبی جم مقابل قرمزپوشان قرار گرفت و هر بار دروزاه خود را باز شده دید تا در این بازی بعد از مدت‌ها کلین شیت کرده باشد. شماره یک تراکتوری‌ها در نیمه اول مسابقه شوت خطرناک منشا را در دو ضرب مهار کرد و مانع گلزنی مهاجم زهردار آفریقایی پرسپولیسی‌ها شد. در اواخر نیمه اول هم ضربه ایستگاهی خطرناک بشار رسن را به زیبایی راهی کرنر کرد تا در همان نیمه اول خارجی‌های پرسپولیس را ناکام کند. فروزان در نیمه دوم به علت ضعف پرسپولیسی‌ها در بازیسازی و عدم خلق موقعیت واکنش خاصی از خود نشان نداد تا با همان عملکرد نیمه اولش در تیم هفته قرار گیرد. فرزین گروسیان هم با توجه به عملکردش مقابل استقلال می‌توانست در تیم هفته قرار گیرد اما به علت اشتباه تاثیرگذاری که به هنگام دریافت گل داشت از رسیدن به این عنوان بازماند. البته باید به عملکرد درخشان حامد لک نیز در دیدار برابر صنعت نفت آبادان اشاره کرد؛ دروازه‌بان سابقا ملی پوش نساجی مازندران با چهار واکنش عالی اجازه گلزنی به جاسم کرار و میلاد جهانی را نداد و تنها در آخرین ثانیه‌های بازی با شوت جهانی و توپی که به پای بازیکن خودی برخورد داشت و تغییر جهت داد، یک گل دریافت کرد.

 

 


مدافعان:

 

موسی کولیبالی (نفت مسجدسلیمان):

نفت مسجد سلیمان در یک دیدار شش امتیاز توانست به شیرین ترین برد خود تا به اینجای فصل دست پیدا کند ودر شهر باران تیم سپید رود را مقابل چشمان تماشاگرانش شکست دهد. موسی کولیبالی که در مرکز خط دفاعی نفت مسجد سلیمان قرار داشت درحفظ تک گل این تیم نقش پر رنگی را ایفا نمود و توانست حدود 60 دقیقه از تک گل تیمش محافظت کند. کولیبالی هم دربازی هوایی وهم در روی زمین توانست حملات تیم سپید رود را خنثی کند تا وی را به عنوان یکی از مدافعین مرکزی هفته انتخاب کنیم.
مدافع نفت مسجدسلیمان که سابقه قهرمانی با تیم استقلال خوزستان را در کارنامه اش دارد با این بازی نشان داد که در حال بازگشت به روزهای اوج است.علیرضا مرزبان با تکیه بر مدافع اهل مالی خود که  1.90 سانتی متری  بلندی قامت اوست قصد دارد مسجد سلیمانی ها ر ا در لیگ برتر نگه دارد. نفتی‌ها از سه بازی خود هفت امتیاز کسب کرده اند و تنها یک بار دروازه آن‌ها باز شده است.

 

 

شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس تهران):


مدافع مازنی پرسپولیسی‌ها یک بار دیگر در روزهای سخت به داد پرسپولیس رسید و با نمایش خوبی که داشت مانع هنرنمایی بازیکنان تکنیکی تراکتورسازی شد. شجاع با حضور در قلب دفاع تیمش علاوه بر اینکه در نبرد هوایی موفق بود، بیشتر ضربات سر را بالاتر از باقی بازیکنان زد تا موقعیتی به حریف ندهد. خلیل‌زاده هم‌چنین در نبردهای تک به تکی که با بازیکنان تراکتور داشت بسیار با اعتماد به نفس ظاهر شد و توانست به خوبی آن‌ها را کنترل کند. به خصوص برابر بهترین بازیکن تراکتور یعنی سوگیتا که در نیمه دوم فشار زیادی به خط دفاع پرسپولیس آورد اما هر بار توسط مدافع تمومند میزبان متوقف شد و فرصت چندانی برای فروپاشی دروازه بیرانوند پیدا نکرد.

 محمدحسین کنعانی‌زاده (ماشین‌سازی تبریز):


دو سال فاصله از اردوهای تیم ملی محمدحسین کنعانی‌زادگان را دور از دید جامعه فوتبال قرار داده بود ولی کارلوس کی‌روش در یکی از انتخاب‌های غیرمنتظره لیست اخیر، دوباره نام او را در فهرست گذاشت و در دیدار برابر ونزوئلا به میدان فرستاد؛ این مدافع که پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت این فصل در ماشین‌سازی به میدان می‌رود، در بازی اخیرشان مقابل سپاهان که به تساوی یک بر یک رسیدند، ستاره زمین بود؛ کنعانی‌زادگان در نبردهای هوایی برابر مهاجمان بلندقامت سپاهان مثل کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده موفق عمل کرد و در تقابل‌های تن به تن نیز برتری داشت، اما قطع توپ او با تکل بلند در میانه زمین که در دقیقه 67 این دیدار در پاس فرار شهباززاده به مهرداد محمدی داشت، موجب شد تا سپاهان به گل نرسد و عملکرد او نیز بیشتر از سایر نفرات ماشین‌سازی به چشم بیاید.

 

 

هافبک‌ها:


فرشید باقری (استقلال تهران):

هافبک دفاعی آبی پوشان با گذشت زمان با تغییر سیستم استقلال بیشتر از گذشته توانسته به فرم خوب خود بازگردد. شفر در هفته های گذشته استقلال را با دو هافبک میانی و با سیستم 4-4-2 به زمین فرستاد و زوج کریمی و باقری در مرکز زمین مهره های تاثیر گذار او بودند. باقری در این سیستم حالا مهره ای کلیدی شده و نقش تاثیر گذاری در برنامه های شفر دارد؛ شوت زنی از راه دور و حضور در محوطه جریمه در حملات باعث شده تا باقری در حمله نیز نقش آفرینی کند و بازیکنی موثرتر از گذشته برای شفر در کنار علی کریمی باشد. پیروزی در جنگ های میانه میدان، پاس های بلند و کنترل ریتم مسابقه اتفاقاتی است که باعث شد تا باقری در این هفته در تیم منتخب هفته ورزش سه قرار بگیرد.

 

اکبر صادقی (پدیده مشهد):


حتی کسب یک امتیاز برابر سایپا نیز پدیده را دوباره صدرنشین لیگ برتر می‌کرد، اما آنها که در این فصل سیری‌ناپذیر نشان داده بودند، سعی در کسب پیروزی داشتند؛ تلاش بازیکنان پدیده در نیمه اول تقابل با شاگردان علی دایی بی‌نتیجه و گروه خورده بود ولی در ادامه و پس از نخستین تعویضی که این تیم در دقیقه 67 با بیرون رفتن محمدرضا خلعتبری و حضور اکبر صادقی داشت، روند بازی را به سودشان تغییر داد؛ اکبر صادقی که جزو بهترین‌های این فصل پدیده و لیگ برتر بوده، در بازگشت از دوران کوتاه مدت آسیب دیدگی، حضور موفقی برابر سایپا داشت؛ صادقی پس از ورودش به زمین روند بازی را کاملا تغییر داد و با گردش توپ و بازی‌گردانی عملکردی به نمایش گذاشت که پدیده تا پایان مسابقه به طرز چشمگیری مالکیت توپ بیشتری از سایپا داشت، چندین موقعیت به دست آورد و در نهایت توانست به گل برتری که صدرنشینی آنها را نیز تثبیت کرد، دست پیدا کند.

 

 

 احسان حاج صفی (تراکتورسازی تبریز):

ستاره چپ پای تراکتوری‎‌ها حالا یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم محسوب می‌شود. بازیکنی که هم در دفاع خوب است و هم در حمله. حاج صفی در دیدار حساس مقابل پرسپولیس در جناح چپ سرخپوشان تبریزی قرار گرفت و با نمایش بسیار خوب توانست مانع همکاری خوب نعمتی و بشار رسن در سمت راست زمین شود و با این کار محور اصلی فاز هجومی میزبان از کار افتاد. در ادامه می‌توان به این نکته اشاره کرد که حاج صفی با اضافه شدن به موقع خود در خط حمله تراکتور فرصت‌های زیادی خلق کرد اما هیچ ثمری نداشت. به خصوص در صحنه گل اول که با زیرکی خاص خود به محوطه جریمه پرسپولیسی‌ها نفوذ و با ضربه سری زیبا دروازه میزبان را فرو ریخت که آفساید و مردود اعلام شد. حاج صفی در اواخر نیمه دوم سانتر بسیار خطرناک عالیشاه را به کرنر فرستاد تا این موقعیت پرسپولیس هم خنثی شود.

 

 

 

امید سینک (نساجی مازندران):

هافبک ریزنقش نساج‌ها یکی از ستاره‌های تیمش در جند هفته اخیر است. نقش موثری از خود ایفا می‌کند. سینک که از قدرت حمل توپ و دریبل زنی بالایی برخوردار است با اتکا به تاکتیک مورد نظر نکونام مدام در بین جناح چپ و راست حرکت می‌کند و اینگونه فرصت‌های زیادی برای تیمش خلق می‌کند. سینک در بازی مقابل صنعت نفت مهره اصلی نساجی در ضدحملات بود به علت سرعت بالایش هدف بازیکنان نساجی در استفاده از حملات انفجاری قرار می‌گرفت و اینگونه موقعیت برای قرمزپوشانی مازنی به دست می‌آمد. عملکرد او در دو بازی اخیر نساجی به قدری خوب و موثر بوده که ما را متعاقد به انتخاب او برای تیم منتخب هفته کرده است.

حسین پورامینی(پارس):


هافبک تدافعی بی ادعای پارس جنوبی جم در بازی با ذوب‌آهن نقش غیرقابل انکاری در پیروزی تیمش داشت. پورامینی که در همه بازی های پارس دوندگی فوق العاده ای دارد، هافبک جنگنده ای محسوب می شود و در بازی اخیر بارها با تلاش زیاد مانع از موقعیت سازی هافبک های ذوب آهن به خصوص مسلمان شد. او در کنار نیما انتظاری جوان به خصوص در نیمه دوم که پارس نیاز به حفظ گل زده اش داشت، توانستند تعداد زیادی از حملات حریف را خنثی کنند. پورامینی در نیمه دوم با بیرون رفتن محمد نوری از ترکیب پارس بازوبند کاپیتانی تیم مهدی تارتار را هم بر دست بست و با روحیه بهتری وظایفش را در میانه میدان انجام داد.

مهاجمان:


عیسی آل کثیر (پیکان تهران):


دیدار پیکان و فولادخوزستان یکی از دراماتیک ترین بازی های فصل بود. در این دیدار پیکان تا دقیقه 85 از میهمان خود عقب بود که عیسی آل کثیر طی دو دقیقه موفق به عوض کردن نتیجه تابلوی بازی به نفع شاگردان مجید جلالی شد. آل کثیر که فصل گذشته هم در نفت تهران یکی از بازیکنان خوب تیم بود، یک بار با سر و یک بار با تیزهوشی از داخل محوطه جریمه با روی پا به توپ ضربه زد تا شاخص ترین بازیکن تیمش لقب بگیرد؛ هر چند دو گل او تحت تاثیر، دو گلی که فولادی ها به ثمر رساندند و بازی را بردند، ارزشش را از دست داد.

 

 

حسن بیت سعید (فولاد خوزستان):


نگاهی به بخش تهاجمی تیم فولاد خوزستان نشان می دهد که بیت سعید مقابل پیکان یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. معمولا وقتی فولادی ها به حمله می آمدند، بیت سعید بخشی از آن حمله می شد، تا اینکه در دقیقه 25 گل اول بازی را ثبت کرد. بیت سعید در نیمه دوم هم خطر همیشگی برای پیکانی ها بود، که به دنبال گل تساوی بودند و یکی دیگر از شوت هایش، با فاصله بسیار کمی به بیرون رفت؛ گلی که می توانست از حجم درام بازی بکاهد ولی توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد. در ادامه اگرچه سینا مریدی و شیمبا زننده دو گل بازگشت فولادی ها و کسب سه امتیاز شدند، ولی بیت سعید یکی از روزهای خوبش را پشت سر گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار