با حضور تولیت های عتبات عالیات در قم
همزمان با سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مراسم رونمایی از ضریح ۷۲ تن شهدای کربلا با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، ائمه جمعه قم و همچنین تولیت عتبات مقدس در عراق و ایران برگزار و بعد از آن برای نصب به کربلا معلی ارسال می شود.
کد خبر: ۶۸۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 24 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمود پارچه باف مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح و نقشه‌ ضریح شهدای کربلا اثر ماندگار دیگری از استاد فرشچیان است، که همزمان با 17 ربیع الاول در قم رونمایی می‌شود.

وی افزود: بعد از ساخت و تکمیل ضریح مطهر امام حسین(ع) و یک سال بعد از نصب، بنا به موافقت عتبه حسینی ساخت ضریح شهدای کربلا آغازشد و در حال حاضر این کار تکمیل و نهایی شده است.

ضریح مطهر ۷۲ تن شهدای کربلا رونمایی می شود

پارچه باف با اشاره به روند ساخت و تأخیر در تکمیل ضریح مطهر عنوان کرد: با توجه به توسعه صورت گرفته در حرم مطهر امام حسین(ع) و تغییر اندازه‌ها، در ماه‌های اخیر روند کار مقداری با تغییر و تأخیر مواجه شد.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های ساخت این اثر با کمک‌های مردمی تأمین‌شده است گفت: برای اینکه جزئیات هارمونی و تناسبت پنجره شهدا با مضجع شریف تطبیق داده‌ شود با هماهنگی عتبه حسینی و مسؤولان ساخت و ساز و تعمیرات داخل حرم، هماهنگی‌های لازم انجام شد و این کار مقدس با همت هنرمندان ایرانی به پایان رسید.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا تصریح کرد: پس از رونمایی از پنجره شهدا این کار نفیس به کربلا ارسال‌شده و در محل شهدای 72 تن نصب خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه رونمایی از این ضریح مطهر ادامه داد: مراسم رونمایی یکشنبه ۴ آذر ماه همزمان با سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، ائمه جمعه قم و همچنین تولیت عتبات مقدس در عراق و ایران بعد از نماز مغرب و عشا در محل کارگاه ساخت ضریح برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار