میرزاپور (چرخ انداز) : هرگاه برای انسان اتفاقی می افتد آنوقت است که اوبیاد وقف وکمک به فقرا و. . .می افتد وکاش قبل از مرگ فرزندم میتوانستم این کار را انجام دهم اما الان در محضر امام جمعه فرهمند وفرهیخته مان یک طایفه پشتم هستند دیگر احساس نمی کنم فرزندم فوت کرده است .
کد خبر: ۶۸۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 23 November 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب، حسینیه ای مزین به نام حضرت رقیه(س)به متراژ635متر با اعتبار بالغ بر 300 میلیون تومان توسط سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران اهل چیتاب در جوار امامزاده عبدالله علیه السلام وآرامستان این شهر به بهره برداری رسید.
سرهنگ حسن میرزاپور ( چرخ انداز) واقف این سازه مذهبی باتشکراز حضور حاظرین وهمراهی در زمان ساخت گفت: نعمتی همچون جناب دکتر وحدانی فر امام جمعه در بخش و شهرما وزنه امیدیست که نه تنها در امر وقف بلکه در تمام برنامه های شادی و غم چنان قوت قلبی به مابخشیده است، که از این شخصیت فاضل ودانشمند محبوبترین چهره را نزد کوچک وبزرگ پیر وجوان بوجود آورده وباعث افتخارماست وراه تسکین فراغ فرزندم در رهنمون این مرد بزرگ و دلسوز در ساخت این حسینیه بود که خیلی به ماها آرامش میدهد.
میرزاپور (چرخ انداز) افزود: هرگاه برای انسان اتفاقی می افتد آنوقت است که اوبیاد وقف وکمک به فقرا و. . .می افتد وکاش قبل از مرگ فرزندم میتوانستم این کار را انجام دهم اما الان در محضر امام جمعه فرهمند وفرهیخته مان یک طایفه پشتم هستند دیگر احساس نمی کنم فرزندم فوت کرده ورهنمونهای عاقلانه شخص دکتر وحدانی فر،و یاری شما مردم عزیزم چنان دلگرمی به من بخشیده که کمتر احساس ناراحتی وبیشتر أرامش خاطر دارم وخداوند هیچگاه این نعمات را از بنده و مردمم نگیرد.
 
اقدام ارزشمند یک واقف در کهگیلویه و بویراحمد / کاش قبل از مرگ فرزندم این کار خیر را انجام می دادم + تصویر

حجت الاسلام والمسلمین دکتر وحدانی فر امام جمعه بخش کبگیان که در افتتاحیه این مکان مقدس باحضور مردم ومسئولان وبانی وقف بعنوان سخنران حضور داشت گفت:زمانیکه فرزند دلبند این خانواده از دار دنیارفت بنده مشهد بودم اما در بدو بازگشت برای مراسم ترحیم با مراجعه به بیت معزز وداغدار آنان راهکار برون رفت از این بی تابی و ناراحتی را در پیشنهاد وقف حسینیه دانستم که با کمال میل و نهایت خشروئی پذیرفتندومزین به نام بانو حضرت رقیه(س) به اتمام رساندند.
دکتر وحدانی فر با اشاره به ارزش وقف هم گفت:وقتی انسان بميرد عمل او خاتمه می يابدمگر در سه چيز
1,صدقه جاريه(وقف)
2,علمی كه از‌آن استفاده شود.
3,فرزندصالحی كه برای او دعاكند
وی افزود: بی‌تردید فرهنگ «وقف» یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است که درباره ثواب و فضیلت آن نیز به طور مکرر در منابع فقهی یاد شده است حتی بنا به روایتی از امام صادق علیه السلام از آن به «صدقه جاریه» نام برده‌اند.
دکتروحدانی فر افزود:چون این،سنت حسنه يكی از افتخارات مكتب اسلام و از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نيازهای مادی و معنوی جامعه است.
بنابه دستورخداوند سبحان وفرمایشات اهل بیت(س)وارزش،معنوی،واخروی فرهنگ وقف دراینجا،جادارد از همکاری خانواده چرخ انداز ،شورا و شهرداری و مردم باخانواده جناب سرهنگ میرزاپور(چرخ انداز) تقدیر وتشکر کنیم که بدون کمک گرفتن از هیچ نهاد دولتی واداری علی رغم تمام مشکلات وموانع وباتوکل برخدا درنهایت افزایش ناگهانی قیمت آهن و مصالح باعزم راسخ استوار ماند و تا پایان کارنامید نشد که انشالله قدوم خیر ایشان در این راه بابرکت باقیات وصالحاتی برای خود ورفتگانشان درپیشگاه خداوند سبحان منظور شود.
وی افزود:اگر سازه ای در این دیار در راه کمک به فرهنگ ودین شروع واجراء میشود مجری طرح تاپایان کار صاحب میباشداما اصل کار متعلق به همگان است که باید بااحساس مسئولیت بالا در حفظ ونگهداری آن تلاش کرد.
این سخنران خطاب به حاظرین تصریح کرد:ماهمه بایدخود واقف شویم ومنتظر فرداها نباشیم چون انسان عاقل باحساب وکتاب واعتقاد به قیامت رهتوشه خود را پرپیمان می بندد و سپردن کار به فرداها اشتباه است زیرا هرلحظه ممکن است پیک اجل زودتر از انجام کار سراغمان بیاید وآنوقت است که در نهایت پشیمانی و پریشانی کامل از آنچه اندوخته ایم درنهایت بیخیالی فرزندانمان برایمان سودی نداشته باشند.
کریمداد موحدی ریاست شورای شهرهم باتشکر از اقدام آقای میرزاپور بااشاره به موقعیت وساخت سازه گفت: مردم بخش انسانهایی ولایی و واقفند که نیاز به تعریف بنده ندارد اما ساخت این سازه به متراژ635متر بااعتبار شخصی بالغ بر300میلیون تومان در این وانفسای رشد قیمتها بزرگترین کمک به برنامه های فرهنگی مذهبی شهر وبخش است که ستودنی است.
موحدی گفت: اهداء سردخانه به غسال خانه شهربه ارزش12میلیون تومان،ونصب تانکر بزرگ همراه دوآب سرد کن به مبلغ7میلون تومان توسط فرزندان حاج خلیفه دانشگر،واهداء یک هکتار زمین به توسعه قبرستان توسط خانواده بزرگ کاعیسی' پایدار ورفیعی وموسی پور،واهداء زمین پارکینگ توسط خانواده مرحوم چرخ انداز وخانواده عزیز صادقی،از دیگر وقفهای مردم شهر چیتاب بود که انشالله باتداوماینگونه حرکات بانی رشد فرهنگ وقف در تعالی برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرو دیارمان شویم
کریمداد موحدی با درخواست ازمردم شهر گفت:عزیزان بیائید با تلاش وبسیج همگانی باکمک به جناب میرزاپور در روند تکمیل ونگهداری این سازه تلاش کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار